Site icon Prihaetz

בניית דקים בקדימה

דקים בקדימהבניית דקים בקדימה

אם אתם כרגע בתהליכי רכישה של בית פרטי או דירת גן, או אם יש לכם כבר חצר ואתם בתהליכי שיפוץ, והנכס שלכם נמצא בקדימה , תוכלו להיעזר במידע שיוצג לכם כאן על בניית דקים בקדימה.
כשאנחנו מדברים על בניית דקים בקדימה מדובר למעשה על סוג של מדרכים עשויים מלוחות של עץ מלא. לרוב נהוג להשתמש בבניית דקים בקדימה באזורים שמחוץ לבית, בחצר, בגינה, או במרפסת, כאשר הדקים הם גם בעלי מראה מרשים ואלגנטי וגם בעלי שימושים פרקטיים. באמצעות בניית דקים בקדימה, תוכלו לייצר הפרדה בין שטחי הגינה וגם להגביה חלקים מהחצר לצורכי ישיבה לדוגמה. הדקים יפרידו בין האנשים המשתמשים בחצר לבין האדמה או הבטון שנמצאים מתחת. באמצעות בניית דקים בקדימה תוכלו להעשיר את מראה הגינה, לשלב צמחייה או פרטי נוי נוספים כמו מפלים, ובריכות. פעמים רבות על רצפת הדק נניח פינות ישיבה או אפילו ג'קוזי. האפשרויות הן אינסופיות.


איזה סוגי דקים יש?

בשוק ישנו מגוון רחב של סוגי דקים שונים. הדקים נבדלים זה מזה בחומר שמשמש לבנייתם, בצבעוניות ובמרקם, בצפיפות הנחת הקורות ואופן הנחתם.

כיצד מתחזקים דקים עשויים מעץ?

אם בחרתם בבניית דקים בקדימה עשויים מעץ אתם בטח כבר מבינים שנדרשת מכם תחזוקה יותר מסיבית. דקים עשויים עץ הם בחירה נהדרת ברמה העיצובים אך ברמה הפרקטים ידרשו מכם קבלת החלטות שונות. 

טיפים לבניית דקים בקדימה

  1. בחרו בחוכמה ובהתאם לתקציב שלכם את סוג החומר ממנו יהיו עשויים הדקים. כפי שציינו ישנם מספר חומרים מהם ניתן לבנות דקים, לכל אחד יתרונות וחסרונות שונים ומראה עיצובי שונה, אך גם כמובן ישנם הבדלים במחירים.
  2. תכננו את אופן הנחת הדקים האופן בו תחליטו להניח את הדשים ישפיע משמעותית על המראה הסופי שיתקבל לרצפת הדק שלכם. לרוב, יניחו את הדקים לרוחב, זה מתאים כשמדובר במשטחים יחסית גדולים. אם תבחרו להניח את הדקים דווקא לאורך, יתקבל מראה יותר אסתטי ונקי.
  3. מדרגות פעמים רבות כדאי לשקול להוסיף מדרגות לדק, זה נכון גם עיצובים וגם פרקטית.
  4. גובה הדק יש משמעות לגובה הדק ביחס לגובה הגינה. לדוגמה אם נבנה דק שנמוך מהרצפה בבית, יהיה קל לנו יותר לנקז מים מהבית החוצה
  5. קחו בחשבון את נושא התחזוקה בהתאם לדק שבחרתם

בניית דקים בקדימה – מחיר

כשמדובר על המחיר של בניית דקים בקדימה יש לקחת בחשבון משתנים שונים כמו סוג העץ שנבחר ועלות ומורכבות ההתקנה. לרוב התמחור נעשה לפי מ"ר והוא כולל גם את סוג העץ וגם את מורכבות ההתקנה ויכול לנוע בין 300 ש"ח למ"ר ועד כ-1,000 ש"ח למטר. כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת כדאי לכם לפנות למספר בעלי מקצוע בתחום.

Exit mobile version