Site icon Prihaetz

דקים בפרדס חנה

דקים בפרדס חנה

אם אתם כאן זה וודאי כי אתם מתעניינים בדקים בפרדס חנה. דקים בפרדס חנה הם למעשה לוחות עשויים עץ, במבוק או חומרים סינטטיים, אשר מונחים בחצר או בגינה. כשאנחנו עושים שימוש בדקים בפרדס חנה, אנחנו מייצרים איזשהי הפרדה בגינה או בחצר הבית, שהיא גם בעלת מראה טבעי שמתחבר לצמחייה, לדשא ועוד, וגם בעלת יתרונות פרקטיים שונים כמו הגבהה וחלוקה ויזואלית. כשמדובר בדקים בפרדס חנה, יתכן ואנחנו צריכים לברר על פירוק רצפת דק ישנה והקמת חדשה, על חידוש דק קיים או על בניית דק חדש לגמרי.

סוגי דקים בפרדס חנה –

רצפת דק קיימת במגוון חומרים שונים. אם בעבר היה נהוג לעשות שימוש רק בעץ לצורך בניית דקים בפרדס חנה, כיום התווספו גם אפשרויות סינטטיות נוספות, כשלכל חומר יתרונות וחסרונות. נפרט על מספר אפשרויות העומדות בפניכם בבחירת דקים בפרדס חנה.

דקים בפרדס חנה – מה צריך לדעת?

אם החלטתם שהדבר הנכון עבור חצר הבית או העסק שלכם הוא בניית דקים בפרדס חנה, יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך כדי לקבל את ההחלטות הנכונות והמתאימות ביותר לצרכים שלכם.

  1. בחירת החומר ממנו עשויים הדקים כפי שציינו יש בשוק מספר אפשרויות השונות זו מזו לבניית דקים בפרדס חנה, כשלכל אחת יתרונות וחסרונות. ישנם חומרים יותר עמידים וישנם כאלו הדורשים יותר תחזוקה ישנם חומרים בעלי מראה יותר טבעי ופחות טבעי וכמובן ישנו הבדל במחיר של כל סוג. לכן בבואכם לבחור את הדקים בפרדס חנה שמתאימים לכם, עליכם לקחת בחשבון את כל הפרמטרים האלו.
  2. מבנה הדק – המראה הסופי של הדק מושפע מאד מהאופן בו הקורות מונחות. אם יש לכם שטח גדול, יתכן ותעדיפו להתקין את הדקים באופן רוחבי, אך אולי תעדיפו להתקין אותם לאורך כדי לייצר אשלייה מסוג אחר
  3. תוספות – פעמים רבות נשקול להוסיף תוספות שונות לדק כמו מדרגות, ירידות וכדומה. יש לקחת זאת בחשבון מראש גם בשביל הנראות שתתקבל וגם בשביל המחיר הסופי
  4. תחזוקה בכל דק שלא תבחרו תדרשו לאיזשהי תחזוקה, אתם צריכים להחליט מראש עד כמה אתם מחוייבים לפרויקט כדי שלא תמצאו את עצמכם עם דק רקוב או פגום.
  5. גובה ההתקנה ישנה משמעות גם כמובן לגובה התקנה הדק ביחס לשאר המפלסים בחצר וביחס לבית. לעיתים נרצה בכוונה לייצר הגבהה משאר חלקי החצר, לעיתים נרצה שהדק יהיה נמוך יותר מהכניסה לבית כדי לא לייצר מדרגה

תחזוקה לדקים בפרדס חנה

לא משנה מאיזה חומר תבחרו לבנות את הדק שלכם, הוא יראה טוב יותר בתחילת הדרך. כדי להבטיח שיראה טוב יותר בהמשך תצטרכו להשקיע בתחזוקה. כשמדובר בדקים עשויים עץ, העץ נוטה להשתנות לאורך השנים מבחינת המרקם, הצורה וכדומה. לפעמים, השינויים האלה יפים וטבעיים ולפעמים הם דורשים התייחסות מיוחדת לדוגמה כשהעץ מתרחב או מצטמצם. כמו כן, סוגי עץ שונים נבדלים זה מזה בעמידות שלהם ובחוזקה שלהם. 

אם אתם יודעים מראש שמדובר בדק שילדים ישחקו בו ויגררו צעצועים לדוגמה, עדיף יהיה לבחור בעץ חזק ועמיד יותר. אם הדק הוא לשפת הבריכה, כדאי לבחור בדק שיותר עמיד למים. כמו כן יש לקחת בחשבון שנדרשת תחזוקה שונה אם האיזור חשוף יותר לשמש ולגשם או פחות. כשמדובר בדקים בפרדס חנה עשויים עץ, לרוב התחזוקה תכלול מריחת שמן וצבע אחת לתקופה. תוכלו לבחור בין מגוון סוגים של צבעים שונים כשלכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. לעיתים נבחר להשאיר את העץ טבעי, אבל אז הוא כמובן מועד יותר לנזקים. אפשר להחליט למרוח את העץ בשמן במלבד ובכך לשמור על המראה הטבעי, מצד שני במקרה כזה העץ יותר פגיע. אפשרות יותר עמידה היא צבע אטום לעץ, אבל אז נאבד מהמראה הטבעי. לכן בכל נושא התחזוקה כדאי לקחת בחשבון את השחיקה של הדק, המיקום ועוד פרמטרים שיכולים להשפיע על נזקים פוטנציאליים לעץ.

כמה עולים דקים בפרדס חנה?

המחיר לבניית דקים בפרדס חנה מושפע ממספר גורמים: גודל השטח, סוג החומר ממנו עשוי הדק, מורכבות התקנת הדק, תוספות כמו מדרגות, בריכות וכדומה, עיצוב, אופן ההתקנה ועוד. לכן קשה לתמחר מראש כמה יעלה לכם להתקין דק. ניתן לומר שהעלות לרוב מתומחרת לפי מ"ר, כשהיא מתחילה במאות ש"ח למ"ר ויכול להגיע גם ליותר מאלף ש"ח למטר.  

מה שמשפיע על העלות של דקים בפרדס חנה היא קודם כל סוג העץ שבוחרים וסוג הדק. כלומר דק סינטטי יעלה פחות מדק עץ ודק במבוק יהיה לפעמים יקר יותר, שוב תלוי בסוג העץ. למשל, אם נבחר בדק איפאה נשלם יותר מדק אורן ואם נבחר בדק טיק נצטרך לשלם אפילו יותר. יש כאן קשר ישיר לתהליכי ייבוא, מיסים על העץ, עיבוד וכדומה. עוד דבר שמשפיע על עלות הדק הוא ההתקנה. ככל שההתקנה מורכבות יותר, ככה זה מייקר את העלות הסופית של הדק וזה משהו שצריך לקחת אותו בחשבון. כמובן שגם ככל שהדק שלכם יהיה גדול יותר המחיר יעלה אבל ככל שהדק גדול, המחיר למטר דווקא יורד. אז לפני שאתם בוחרים דק כזה או אחר, קחו בחשבון את כל השיקולים ורק אז קבלו החלטה. 

Exit mobile version