Site icon Prihaetz

המרה דולר לשקל – איך זה עובד וכיצד ניתן לחסוך בעלויות

דולר

Pixabay באתר PEXELS

סחר במטבע חוץ, מתבסס על היצע וביקוש, ככל שיש יותר ביקוש למטבע מסוים, כך השער שלו יהיה גבוה יותר. באופן טבעי, ישנם מטבעות מסוימים שהביקוש שלהם גבוה יותר מאשר אחרים, ולכן הרבה פעמים גם העלות של אותה מטבע בשוק הוא גבוה יותר. זאת כמובן אם לא מתייחסים לאלמנטים אחרים שיכולים להשפיע על המחיר של המטבע.

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא המרה דולר לשקל. מדובר על אחת ההמרות המשמעותיות במטבע חוץ עבור ישראלים, שכן דולר הוא מטבע שנמצא בשימוש רחב, בין אם זה בעולם העסקים ובין אם זה בקרב אנשים פרטיים. למעשה, אחרי שקל, מדובר במטבע השני הנפוץ ביותר לשימוש בקרב ישראלים.

שער המרה דולר לשקל נקבע בהתאם למסחר במטבע, כשבכל יום שער ההמרה יכול להשתנות. יחד עם זאת, במקרים רבים שער ההמרה אינו דומה לשער שנקבע על ידי המסחר, שכן גורמים שונים מקפידים לקחת עמלות על ההמרה, מה שהופך את תהליך הרכישה ליקר יותר. זה נכון לגבי גופים פיננסיים, וזה בוודאי נכון לגבי גופים פרטיים. למשל, אם אנחנו נחליף כסף במקום המיועד להחלפת כספים, אזי שנצטרך לשלם עמלה שתייקר את העסקה. כך גם נהוג באתרי אינטרנט רבים הקובעים שער המרה גבוה יותר מהשער בשוק.

איך אפשר לחסוך בעלויות?

אחת הדרכים לחסוך בעלויות המרה דולר לשקל, היא באמצעות רכישת מט"ח דרך חברת אשראי ופתיחת ארנק מט"ח. הרעיון הוא מאוד פשוט. רוכשים מט"ח בכמות מסוימת. שומרים את הכסף בארנק מט"ח מיוחד, בו ניתן להשתמש בעזרת כרטיס אשראי.

בצורה כזו, לא צריך בכל פעם להמיר שקלים לדולרים (או לכל מטבע חוץ אחר). כל עסקה ניתן לבצע בעזרת כרטיס אשראי, כאשר שער הדולר לא משתנה. החברה עצמה לא גובה עמלה על ההמרה, מה שמאפשר לקנות דולרים במחיר השוק.

ניתן להשתמש בארנק מט"ח בעסקאות באינטרנט (בהן נהוג לשלם באמצעות כרטיס אשראי), במשיכת כסף מכספומט, וכן בעסקאות אחרות שמבצעים בחו"ל. בכל אחד מהמקרים, אין צורך להחזיק מזומן או להמיר כסף במיוחד לצורך כך. הכל נמצא במט"ח.

את מי זה יכול לשרת?

למעשה, כל מי שיש לו עניין בביצוע המרה דולר לשקל, בין אם זה לצרכים אישיים ובין אם זה לצרכים עסקיים, יכול להשתמש בכלי זה. בין אם מדובר על ביצוע עסקאות גדולות ובין אם מדובר על ביצוע עסקאות קטנות. בכל מקרה, נכון וחשוב להחזיק דולרים לכל צורך, ולכן אופציה של ארנק מט"ח יכולה להיות מאוד אטרקטיבית.

חשוב לקחת בחשבון, שאם רוכשים היום דולרים בסכום מסוים ומחזיקים אותו בארנק מט"ח, חוסכים את העלייה האפשרית במחיר דולר בעתיד, וכך גם אפשר להשתמש בכסף שנמצא ברשותנו בעתיד, מבלי שנצטרך לחפש פתרונות לכך כשנידרש להשתמש בו.

Exit mobile version