Site icon Prihaetz

חיפוי עץ לרצפה – גם מעוצב וגם פונקציונלי

ריצוף הבית בעץ היא פרקטיקה שכיחה מאוד במדינות צפוניות קרות, אבל מהחמימות, הנעימות והעיצוב יוצא הדופן של רצפת עץ, אפשר ליהנות גם פה בישראל וגם באזורים החמים ביותר במדינה. חיפוי עץ הוא מהלך עיצוב המאפשר לייצר אימפקט דרמטי בהשקעה לא גבוהה. חיפוי עץ כזה מיושם בקירות פנים, קירות חוץ, מדרגות וכמובן ברצפת הבית. חיפוי עץ לרצפה כולל בתוכו מספר סוגי חיפוי, חלקם אותנטיים מעץ וחלקם מחומרים סינטטיים דמויי עץ. בשורות הבאות נספר לכם על האפשרויות העומדות בפניכם לחיפוי רצפת הבית והגינה בעץ.

חיפוי עץ לרצפה – למה בעצם?

הבחירה בחיפוי עץ לבית או למשרד היא בעיקרה בחירה עיצובית, אך גם כזאת שמציעה ערך פונקציונלי משמעותי וחשוב. העץ הוא חומר גלם נעים, חמים ומרגיע ובו נעשה שימוש נרחב מאוד בעיצוב חללי פנים. חיפויי עץ מהווים פריטי עיצוב המתאימים במיוחד לסגנון העיצוב הכפרי והכפרי מודרני, אך בתכנון ויישום נכונים, יכולים להתאים גם לחללים מודרניים לחלוטין ולהוסיף המון יוקרה, חום ואסתטיקה. חיפוי עץ לרצפה הוא מקרה פרטי, שמתייחס פשוט מאוד לאופציה של ריצוף בעץ. רצפת הבית היא אחד מפריטי העיצוב החשובים ביותר בכל בית וזאת, לאור שטח הפנים הגדול שלה בהיותה מכסה את כל שטח הבית. כל שינוי ברצפת הבית, יכול להוביל לשינוי משמעותי ברוח העיצובית ובאווירה בבית ועם הרוח והאווירה של ריצוף עץ, קשה מאוד להתחרות. אם אתם תוהים לעצמכם ואתם בוודאי אכן תוהים בעניין, אז חיפוי לרצפה מיושם על גבי רצפה קיימת. זה אומר שהרצפה הקיימת חייבת להיות במצב תקין לחלוטין וכל חולשה או ליקוי ברצפה המקורית, ישליך בסופו של דבר על החיפוי. אם הרצפה סובלת מדפורמציות, שברים וכן הלאה, יש לסדר את הריצוף המקורי לפני יישום החיפוי עצמו.

לריצוף עץ יש גם יתרון פונקציונלי חשוב מאוד בהיבט של בידוד תרמי. הרצפה, לאורח שטחה הגדול, מהווה מעין מקרן חום ו/או קור לאורך השנה ובידוד אפקטיבי שלה, יכול להשפיע מאוד על רמת הטמפרטורה הממוזגת בבית. מאחר והעץ הוא חומר מבודד מצוין, נעשה בו שימוש רב לבידוד חללי פנים, הן באמצעות חיפויי קיר והן באמצעות חיפוי עץ לרצפה. בנוסף לכך, בחללים הסובלים מאקוסטיקה גרועה, יכול ריצוף עץ לסייע גם בשיפור הבידוד האקוסטי, אם כי לעניין זה, חשוב לציין כי לתקרה ולקירות הבית ישנה השפעה משמעותית יותר על האקוסטיקה ביחס לזו של הרצפה.

סוגי חיפוי עץ לרצפה

אם אתם מעוניינים לחפות את רצפת הבית, הגינה או המשרד בעץ, עומדות בפניכם מספר אפשרויות, כל אחת מהן יכולה להתאים יותר או פחות ליישומי פנים או יישומי חוץ:

ריצוף עץ – דברים שחשוב לדעת

עד כה התייחסנו לסוגיית ריצוף הבית מהצד העיצובי ומהצד הפונקציונלי בהיבט של בידוד אקוסטי ותרמי. יחד עם זאת, הרצפה היא גם פלטפורמה שמשפיעה מאוד גם על בטיחות השימוש במרחב. בהזמנת חיפוי עץ לרצפה, חשוב מאוד לוודא שהחיפוי הנבחר עומד בתקנים הרלוונטיים ובכלל זה תקן אש 755, תקן החלקה ועוד. כמו כן, מאחר ועץ הוא חומר גלם בעל רגישות מיוחדת ללחות ורטיבות, חשוב מאוד לוודא שהחיפוי עובר תהליך של איטום יסודי, הן של החיפוי עצמו והן של כל נקודות וקווי החיבור שלו עם המבנה. כל חדירה של מים אל החיפוי או מתחתיו, יכולה לגרום לשחיקה מואצת, דפורמציות ולאורך זמן, גם נזק בלתי הפיך.

מכל הסיבות האלה, כאשר אתם פונים למשימה של הזמנת חיפוי עץ לרצפה, חשוב מאוד שתעשו זאת מול גורמים מקצועיים המתמחים ספציפית בתחום של חיפויי עץ וכמובן בעלי ניסיון והתמחות בתחום הספציפי של חיפוי לרצפה באמצעות עץ.

ראו גם: חיפוי עץ לתקרה | חיפוי קיר עץ

Exit mobile version