Site icon Prihaetz

מה שצריך לדעת על התקנת דק לבריכה

מה שצריך לדעת על התקנת דק לבריכה כדי ליהנות מהקיץ, אין שום תרחיש שמנצח רחצה בבריכת שחיה בגינת הבית. בעוד שהמים הם המוקד העיקרי, התקנת דק לבריכה היא שקובעת עד כמה הבריכה משתלבת בנוף, ועד כמה היא בטוחה לשימוש. דק בריכה מוצלח צריך לספק אזור הליכה מאובטח בין סולמות הבריכה, מקפצה ומגלשות, כמו גם מקום לנוח.

החומרים המתאימים

התקנת דק לבריכה מזמינה הליכה ברגליים יחפות, ולכן חשוב שהחומר הנבחר לא יהפוך לחלקלק כשהוא רטוב, וגם שלא יספוג עודף חום. דק צריך לאפשר הליכה בטוחה, גם כשהמשטח רטוב, מבלי לחרוך את הרגליים. באופן אידיאלי, המשטח צריך להיות נעים מתחת לרגליים, לכן יש להקפיד על נוחות כמו גם על בטיחות בבחירת חומר לדק הבריכה, מהאפשרויות הבאות: ניתן לבצע התקנת דק לבריכה כמעט בכל צורה מועדפת; עקומות ודפוסים גיאומטריים ניתנים לביצוע. עם בחירת החומרים הנכונים, ניתן להשיג עמידות לטווח הארוך, וגם המחירים סבירים למדי. דק לבריכה עולה בין 20 ₪ עד 24 ₪ למטר מרובע, עבור התקנה מקצועית, או בערך 8 ₪ עד 12 ₪ למטר מרובע עבור החומרים בלבד, אם אתם מתכננים לבצע את הפרויקט בעצמכם.

דק חתוך מראש

ניתן לרכוש לוחות דק חתוכים מראש, שהם חלופה טובה לביצוע התקנת דק לבריכה בהתאמה אישית, במגוון צורות גיאומטריות, לרבות ריבועים, מלבנים ומתומנים. בעלי בתים יכולים לבחור מתוך קומץ גווני אפור ואדמה, ולהתקין את הדק כפרויקט ידידותי לסביבה. הלוחות שמיוצרים מהחומרים הנכונים מונעים החלקה וזמינים במחיר סביר, בעלות של 8 עד 16 ₪ למטר מרובע. ניתן להוסיף עוד 8 ₪ עד 12 ₪ לכל מטר מרובע אם אתם מעוניינים בהתקנה מקצועית.

הידוק הולם של הדק

התקנת דק לבריכה צריכה להתבצע עם הקפדה על הידוק לוחות הדק כדי למנוע מהם לזוז. חומרים יקרים יותר נעים בין 20 ₪ ל-200 ₪ לאריח, תלוי בסוג, והתקנה מקצועית תוסיף לכם עוד 8 ₪ עד 20 ₪ למטר מרובע. הלוחות האיכותיים מספקים לנוף מראה קלאסי, מה שהופך אותם לבחירה טובה עבור בתים היסטוריים.

בחירת סוג העץ הנכון

עץ הוא חומר חלק שמרגיש נפלא מתחת לרגליים, אבל לא כל הסוגים מתאימים לפרויקט מקצועי של התקנת דק לבריכה. יש צורך לבחור עץ איכותי שמתאים לתנאים חיצוניים, כגון עץ סקויה, טיק, ארז או איפאה, שהוא עץ קשה אקזוטי, על מנת להדוף נזקי מים וחרקים. דק עץ מצריך בניית מערכת קורות רצפה שעליה ניתן להתקין את לוחות הדק. אם אתם מנוסים בעקרונות בנייה בסיסיים ומעוניינים לבצע את הפרויקט בעצמכם, החומרים של התקנת דק לבריכה יעלו 16 ₪ עד 20 ₪ למטר מרובע, תלוי בסוג העץ. התקנה מקצועית תוסיף עוד 20 ₪ עד 40 ₪ לכל מטר מרובע.

מה משפיע על המחיר של התקנת דק לבריכה?

יש כמה קריטריונים ומאפיינים שמשפיעים על המחיר של התקנת דק לבריכה

  1. סוג העץ – ככל שהעץ חזק יותר, עמיד יותר, איכותי יותר, ככה המחיר של הדק למטר מרובע עולה. למשל, התקנת דק לבריכה מעץ איפאה, תעלה יותר מהתקנת דק לבריכה מעץ אורן שנחשב לעץ זול בהרבה וגם הרבה פחות עמיד.
  2. גודל הדק- מחיר הדק נקבע לפי מטר מרובע. ככל שהשטח של הדק יהיה גדול יותר, המחיר יעלה.
  3. תשתיות – יש הבדל בין להתקין דק על דשא, על אדמה או משטח שלא קיים, כלומר כאשר צריך להקים את התשתית, התהליכים האלה משפיעים גם על המחיר.
  4. בעל המקצוע – קבלני דקים או ביצועיסטים שמקימים דק, לוקחים מחירים שונים מעט.

ראו גם: דקים בזול | עלות התקנת דק

Exit mobile version