Site icon Prihaetz

מתקיני דקים במרכז

מתקיני דקים במרכזמתקיני דקים במרכז

בהיותנו בונים, מתכננים בית או אפילו משפצים, יש כל כך הרבה שיקולים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון. בסופו של דבר, לא משנה כמה זמן התהליך או הפרויקט יקח וכמה זמן הוא יימשך, בשורה התחתונה אנחנו רוצים לייצר עבורנו ועבור הקרובים לנו ביותר מרחב נעים, נינוח, חם, מעוצב ופרקטי. מרחב שתואם לצרכים שלנו מצד אחד ומצד שני כייף לנו להיות בו. כייף לנו לחזור הביתה. אז אחד האלמנטים שהופכים את חצר הבית לאלגנטית, פרקטית ואסתטית הוא התקנת דק. בשימוש בדקים בחצר, תוכלו להעניק לחצר הבית ריצוף בעל מראה טבעי שמתחבר לצמחייה, מייצר הפרדה בין איזורים שונים בחצר והגבהה לפינת ישיבה, בריכה וכדומה. דק זו למעשה רצפת עץ, העשויה מעץ איכותי וחזק מאוד, כזה שעמיד בתנאי מזג האויר הישראלי ומסוגל להתמודד עם נזקי הזמן, השמש, הלחות והרוח. לרצפת דק יש מגוון של יתרונות גם בהיבט הפרקטי וגם בהיבט העיצובי, שכן היא משתלבת בהרמוניה מופלאה עם הגינה, החצר או המרפתס. על הדק ניתן לבחור מה לשים בין אם זו מערכת ישיבה מפנקת לצד גריל גז שיעשיר כל ארוחה, בין אם זה אמבט ג‘קוזי אינטימי לך ולבת הזוג או כל דבר אחר שאתם חולמים עליו. אם החלטתם שרצפת דק היא הדבר הנכון עבורכם ואתם גרים באזור המרכז, נשמח להעניק לכם מידע רלוונטי על מתקיני דקים במרכז שיוכל לשמש אתכם בתהליך. 

טיפים לבניית דק לפני שתפנו למתקיני דקים במרכז

לפני שתתחילו בתהליך בניית הדק באמצעות מתקיני דקים במרכז, יש כמה החלטות חשובות שצריך לקבל וכמה דברים שכדאי לחשוב עליהם.

סוגי עצים שמתקיני דקים במרכז משתמשים בהם

למרות חסרונותיו ובזכות יתרונותיו ברוב המקרים נבחר להשתמש בדק עשוי עץ. העץ יכול להיות מסוגים שונים כשלכל סוג יתרונות וחסרונות.

  1. דק עשוי עץ אורן עץ אורן נחשב עץ רך יותר אך משתמשים בו רבות מכיוון שהוא יחסית עמיד למשקל כבד, אלסטי, ומותאם לעמוד בשינויי מזג אוויר, כמו כן הוא זול באופן יחסי לסוגי עץ אחרים. הצבע של האורן דיי בהיר והוא לרוב בעל הרבה "עיניים".
  2. דק עשוי עץ איפאה עצים מסוג איפאה הם יותר אדמדמים למראה, בעלי מראה חלקלק ומעט יותר נוכח. גם האיפאה נחשב עמיד יחסית לתנאי אקלים שונים וניתן לעשות בו שימוש במגוון עיצובים, גימורים והתקנות שונות.
  3. דק עשוי חומרים סינטטיים בשילוב שבבי עץ כשמדובר על דק סינטטי מדובר לרוב על חומר משולב של דבקים ושבבים של עץ. כשמייצרים את הדק עושים זאת במראה של עץ טבעי. עקב השילוב של חומרים סינטטיים הוא נחשב עמיד יותר, ומתאים גם לצד בריכות, ים, וסביבות לחות ומלוחות

מה כדאי לדעת כשמחפשים מתקיני דקים במרכז?

בבואכם לבחור מתקיני דקים במרכז כדי לבחור בחברה שקיבלתם עליה המלצה ישירה ממכרים או עקיפה מביקורות ברשת. לרוב כל חברה מחזיקה אתר אינטרנט בו תוכלו לראת עבודות קודמות ושירותים נוספים שהחברה מעניקה. כשמדובר בהתקנת דק, פעמים רבות נרצה בהמשך שירותי תחזוקה וחידוש דקים מהחברה שבה בחרנו. 

שלבים בבניית דק

בבניית דק מקובל לרוב לעבוד בכארבעה שלבים. מתחילים מבניית היסודות, לאחר מכן עוברים לתשתית, מתקדמים לאופן ההנחה של הלוחות ובסוף לשימון וצביעה.  כל חלק בתהליך חשוב כדי לשמור על הדק יציב לאורך זמן ויש הבדלים באופן העבודה אם מתחילים מאדמה או מבטון. אם אתם מתחילים מבטון זה אכן מאד יציב אבל חשוב לשים לב שהשטח ישר ללא שיפוע. כשמדובר על הרכבת דק ישירות על אדמה, לרוב זו תהיה עבודה מורכבת יותר כי אדמה נוטה לתזוזות. לכן, במקרים בהם יורכב הדק ישירות לאדמה יצטרכו להוסיף יסודות באמצעות חפירת בורות. את קורות העץ מניחים על תשתית עץ שמחברת בין היסודות לשכבה הגלויה. לאחר מכן מחברים את הקורות לתשתית באמצעות קדיחה. בסוף נוהגים לצבוע את הדק בצבע שמן שנטמע בעץ ומגן עליו.

כמה עולה שירות של מתקיני דקים במרכז?

כשמדובר בעלויות התקנת דק ישנם גורמים שונים שמשפיעים על המחיר כמו שטח העבודה, מצב הקרקע עליה יותקן הדק, סוג הדק שנבחר, מורכבות ההרכבה (אם גלויה או מוסתרת), תוספות (מדרגות לדוגמה) וכן הלאה. לכן קשה לתמחר מראש את העלות המדויקת. כדי להעריך בכלליות ניתן לומר שהתמחור נעשה לרוב לפי מ"ר, ויכול להתחיל מ-300-400 ש"ח למ"ר ולהגיע ליותר מאלף ש"ח למטר. כשיגיע הרגע לקבל הצעת מחיר תוכלו ליצור קשר עם מספר חברות ולקבל מספר הצעות מחיר כדי לקבל את ההחלטה הסופית עם מי לעבוד.

 

Exit mobile version