Site icon Prihaetz

עצמאי בתחום הדק והריצוף – מה כדאי לך לדעת?

קרדיט תמונה: freepik

תחום הדק והריצוף הינו תחום דינמי בו עבודה רבה מול ספקים שונים ומול לקוחות רבים. עצמאיים שנכנסים לתחום לראשונה, וגם כאלה שנמצאים בתחום מזה זמן יכולים להיעזר בכלים שונים כדי לשפר את התנהלותם היום יומית, כך שיוכלו להקל על עצמם, ובתוך כך גם לספק שירות טוב יותר. כיצד הם יכולים לעשות זאת? כדאי להמשיך לקרוא. 

קביעת מחיר ראשונית לפני הגעה ללקוח 

אחת הדילמות העיקריות שיש לבעלי עסקים בתחום הדק והריצוף הנה באופן ההתנהלות עם הלקוח לעוד לפני הפגישה הראשונית. לקוח יכול להתקשר, לשאול על מוצר מסוים ולהזמין את בעל המקצוע אליו לחוות דעת מקצועית והצעת מחיר לדק. מדובר על פגישה שגוזלת לא מעט זמן משני הצדדים, אך כאשר אין בהירות לגבי המחיר כבר בהתחלה, היא יכולה להיות בזבוז של זמן, בעיקר עבור בעל העסק. לכן, מומלץ מאוד כבר בשלב של שיחה התחלתית לקבל אינדיקציה של הצורך בבית ולספק הצעת מחיר ראשונית, וזאת כדי לבחון האם הלקוח מעוניין להתקדם לפגישה פיזית במקום בו תתבצע העבודה. בדרך כלל קביעה זו תסייע לסנן את הפניות המיותרות, תחסוך זמן רב וויכוחים. 

שימוש במערכות וכלים שונים לניהול 

אמנם מדובר על תחום מאוד פיזי, אך אין סיבה שעסק בתחום הדק והריצוף לא יתנהל באופן דיגיטלי ויחסוך לעצמו הרבה טרחה וקשיים. ישנם כלים דיגיטליים שונים שמאפשרים היום נהלי עבודה, למשל יומן דיגיטלי משותף לעובדים, אפליקציות לקביעת משמרות עבודה, אתרים בהם ניתן לקבל הזמנות באופן מקוון ושימוש בכרטיסי ביקור דיגיטליים. עוד כלי דיגיטלי מעולה הוא החשבונית הדיגיטלית, מדובר על אפליקציה לניהול כספי שמסייעת לשלוח ולקבל חשבוניות, לבצע הזמנות עבודה, לשלוח קבלות, וכל זאת באופן מקוון. אז בתור צעד ראשון של עצמאי – איך תבחר חשבונית דיגיטלית? פשוט מאוד, מורידים אפליקציה ייעודית, מכניסים את כל פרטי העסק, יוצרים ומכניסים לוגו ובוחרים תבנית לדפי העסק. מכאן השימוש קל, נוח ומכל מקום. 

קביעת יעדים חודשיים 

כל עסק שרוצה להתקדם חייב לקבוע לעצמו יעד חודשי אליו הוא חותר. אלה לא חייבים להיות רק יעדים כספיים, אבל אלא כן יכולים להיות יעדים של חשיפה ללקוחות חדשים. אפשר לקבוע שבכל חודש יהיו איקס לקוחות חדשים שיתקשרו לברר, או קביעת יעד חודשי על פיו אחת לחודש תתקיים פגישה עם גורם משמעותי שיסייע לקדם את העסק. כמו כן, הקביעה יכולה להיות גם ליעדים כלכליים וחשיפה לקהלים חדשים, למשל, מענה באתרים של מקצוענים בתחום לפחות עשר פעמים בחודש, פרסום בקבוצות פייסבוק מקומיות ומתאימות וכו'. 

עמידה בזמנים 

אין ספק שבכל תחום עבודה, ובמיוחד בתחום הבנייה והשירות לבתים של אנשים – עמידה בזמנים היא א'-ב' של השירות שניתן. יש לתת יעד ריאלי, עם טווח זמן לטעויות ולבעיות שעלולות לצוץ בדרך, ויש לעמוד ביעדים אלה ולספק את השירות הטוב ביותר שניתן. שמו של העסק הוא הדבר החשוב לו ביותר, ואם זה ילך לפניו בנושא עמידה בזמנים, מובטחת לו עבודה רבה שתגיע מפה לאוזן, שכן לקוחות נוטים לפרגן לבעלי מקצוע שעשו עבודתם נאמנה ובזמן שהוקצב.

Exit mobile version