Site icon Prihaetz

ריצוף עץ למקלחת: חשיבות ההתקנה הנכונה

אין בכלל ספק שאחת ההחלטות הכי חשובות כאשר אנחנו מחליטים לשפץ או לחדש את חדר האמבטיה, השירותים והמקלחת קשורה בהכרח לריצוף שנבחר. לריצוף יש השפעה לא רק בהיבט העיצובי משום שהיא זו שתיקבע באופן כזה או אחר האם המקלחת שלנו תהיה בעיצוב כפרי, קלאסי, צרפתי או מודרני, אלא גם בהיבט הפרקטי והשמירה על החלל לאורך שנים ארוכות. ככל שהחיפוי יהיה איכותי יותר ויונח על גבי התשתית בצורה מקצועית יותר, ככה הסיכוי להופעה של בעיות רטיבויות, נזילות ובעיות הקשורות למערכת האינסטלציה והאיטום בחלל זה קטן משמעותית.

אז מה עושים כדי לבחור ריצוף איכותי למקלחת?

בעלי בתים שמתעניינים בהתקנת ריצוף עץ למקלחת צריכים לבחור את הסוגים הנכונים של הריצוף, כי העדר מקצועיות עלול להוביל לתוצאות מסוכנות. אבל אל תוותרו על התקווה עדיין! אם ההתקנה מתבצעת כראוי, חדר אמבטיה עם רצפת עץ יכול לשרוד שנים, גם עם מקלחות אדים ושפע מים זורמים.

מעבר זה מציג את כל מה שכדאי לדעת על התקנת ריצוף עץ למקלחת, כולל סקירת סוגי פרקט עץ שמתאימים היטב, עם הסברים שנוגעים להגנה על רצפות העץ שלכם מפני רטיבות. אז בואו נתחיל. חשוב להבין כי היום יש רצפת עץ מאוד איכותית, כזו ששורדת ומחזיקה מעמד לאורך שנים רבות, כל מה שצריך זה באמת לוודא כי אתם בוחרים רצפת עץ שמתאימה לחללים רטובים.

 

ראשית חשוב להבין אם ניתן להתקין ריצוף עץ למקלחת

התשובה הקצרה היא כן, אבל התוצאות עלולות להיות מסוכנות כשהתקנת ריצוף עץ למקלחת אינה מתבצעת נכון. חשוב להבין שהריצוף יכול להיות יפה ולספק סגנון עיצוב חמים וחלק שמספק לחדר האמבטיה תחושה טבעית, עם הפיכת תא המקלחת הישן שלכם לחוויית ספא משקמת.

ריצוף עץ למקלחת הוא סגנון עיצוב פופולרי היום, כי המקלחת היא אחד החדרים החשובים בבית. חוץ מזה, כל אורחי הבית שלכם ידברו על השיפוץ המדהים שעשיתם. אבל מקלחות עם ריצוף עץ יכולות להיות מסוכנות, כי רטיבות היא האויב של כל רצפת עץ, ובמקלחת נזקי המים מצטברים שנה אחר שנה.

כך שאם אתם מאוהבים ברעיון של ריצוף עץ למקלחת, ויש לכם את המשאבים להתמודד עם בעיות עתידיות, לכו על זה.

חשוב לזכור הקפדה על תחזוקה מיוחדת ותקציב מתאים

בעוד שעלות ריצוף עץ למקלחת מתומחרת בערך כמו ריצוף עץ לכל חדר בבית, יש להקציב מעט תוספת לתחזוקה ותיקונים. אם הצינורות דולפים, או שהמקלחת מוצפת, תשלמו גם לאינסטלטור וגם לקבלן.

ריצוף עץ למקלחת עלול להתעקם ולהתכווץ לאורך זמן בגלל רטיבות, מה שאומר שיש לפקח על הרטיבות ולהקפיד על יובש הרצפות, לבדוק נזילות בצנרת ולוודא שתמיד יש מספיק אוורור. קודם כל, אין עוד רצפה בבית שזקוקה לעמידות בפני מים כמו ריצוף עץ למקלחת.

 

אפשר להתקין ריצוף עץ למקלחת. הנה איך עושים את זה נכון

חשוב לזכור שאם נוקטים בבחירות חכמות, ניתן למנוע בהמשך נזקי מים עם ריצוף עץ למקלחת. זה נשמע פשוט, אבל הרגלי תחזוקה עקביים יאריכו את חיי הריצוף שלכם ויחסכו לכם כספים רבים על חשבונות תיקון עתידיים.

מחירי ריצוף עץ למקלחת

מחיר ריצוף עץ למקלחת משתנה לפי סוג העץ שנבחר לפרויקט. ריצוף מעץ אורן, לדוגמא, זקוק לתחזוקה קבועה, ומחירו נע בין 300-400 ₪, כך שבחירת עץ איפאה זולה יותר. מחירי הריצוף נקבעים לפי מטרים מרובעים והם שונים מהמחירים הנקבעים לריצוף חיצוני.

כל קבלן ריצוף גובה מחירים שונים לשיפוצי חדרי אמבטיות ומקלחות, וניתן להשיג פרויקט בעלות של 100-200 ₪ למ"ר, או למצוא איש מקצוע שגובה בין 120-220 ₪ למטר מרובע עם ריצוף עץ למקלחת מחומר עמיד לרטיבות, בעלות שנעה בין 150-250 ₪ למטר מרובע.

 

איך בוחרים קבלן לריצוף עץ למקלחת?

יש הבדל בבחירת בעלי מקצוע כאשר בוחרים אך ורק לרצף את האמבטיה מחדש לבין אם ממש משפצים את כל החלל. כלומר, אם אתם גם מחליפים את מערכת האינסטלציה בבית שלכם, אתם צריכים קבלן אינסטלציה ולא רק מומחה לריצוף. לכן, חשוב להתאים את בחירת בעל המקצוע לצרכים שלכם ולתהליך שהאמבטיה עוברת.

ראו גם: התקנת ריצוף עץ | חיפוי עץ לקיר מחיר

Exit mobile version