חיפוי עץ בסלון – חיפוי מרשים ויוקרתי ללוק ייחודי

הסלון הוא אחד מהחללים המרכזיים והבולטים ביותר שיש בבית, וככזה חשוב לעצב אותו בהתאם לאווירה המשפחתית החמימה שקיימת בבית. ניתן לעשות זאת באמצעות בחירת רהיטים פרקטיים ומעוצבים, הוספה של פריטי נוי ואקססוריז שיתאימו לחלל הסלון, וכן גם באמצעות התקנה של חיפוי עץ יוקרתי ומרשים שיעצים את הלוק הייחודי בחלל.

חיפוי עץ בסלון הפך להיות אחד מהטרנדים החמים ביותר בשנים האחרונות בתחום עיצוב הפנים, בין אם מדובר על חיפוי לבית, משרד, חנות מסחרית או כל קיר פנימי אחר במבנה שרוצה לשדר ייחודיות ועיצוב מעניין וייחודי. משום כך ניתן למצוא כיום סוגים שונים של חיפויי עץ המיועדים ליישום גם בקירות הסלון בבית, וכדי להעניק סקירה מלאה ומקיפה על חיפוי העץ בסלון ריכזנו בשורות הבאות את כל הפרטים הרלוונטיים בנושא זה.

חיפוי עץ בסלון

מהו חיפוי עץ בסלון?

חיפוי עץ הוא סוג של משטח נוסף המיושם על גבי קיר בטון קיים, כך שלמעשה אין כל צורך לשבור או להרוס את הקיר הרלוונטי לחיפוי. הודות לכך ניתן לבצע חיפוי עץ על קירות חדשים שזה עתה נבנו, או לחילופין ליישם חיפוי מעץ על גבי קירות ישנים שזקוקים לשדרוג במראה העיצובי שלהם.

אחת מהמטרות של חיפוי עץ היא להעניק מראה חמים וכפרי בחלל בו החיפוי מיושם, ולכן חיפוי עץ יוכל להוות פתרון נהדר לעיצוב חם ומזמין בחדר האורחים המרכזי של הבית. בשונה מצבע, טפט או כל אלמנט אחר המאפשר לעצב ולסגנן באופן עיצובי את הקירות – חיפוי עץ בסלון יבליט באופן מהותי את המראה המעוצב והמיוחד של החדר, ויעניק אופי ואווירה נעימה שלא ניתן להשיג באמצעות אלמנטים אחרים של חיפוי קירות.

סוגים של חיפוי עץ לסלון

מגוון האפשרויות של עיצוב קיר הסלון עם חיפוי עץ הן עצומות כיוון שקיימים גוונים, טקסטורות ועיצובים שונים שניתן להפיק מלוחות עץ. המבנה של חיפוי העץ מתחלק לשני סוגים עיקריים – חיפוי מעץ מלא וחיפוי ממשטח דמוי עץ, כאשר ההבדלים בין שני אלו נמצאים בעיקר באיכות המבנה של בסיס החיפוי.

חיפוי מעץ מלא הוא משטח העשוי מלוחות עץ טבעי, ולכן מדובר על חיפוי העשוי משכבה אחת ועבה של עץ מלא מסוג אלון, ארז, אורן, סידר טיק וכו' שאלו הם עצים עם מאפיינים חזקים ועמידים במיוחד. חיפוי עץ בסלון העשוי מעץ מלא יהיה איכותי יותר ולכן יחזיק מעמד שנים ארוכות, כיוון שתכונות העץ המלא מאפשרות לו להיות עמיד בפני לחות ורטיבות. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי סוג חיפוי זה יהיה יקר יותר מבין סוגי החיפויים השונים, וכן ההתקנה שלו תהיה מורכבת וארוכה יותר.

סוג החיפוי השני הוא חיפוי דמוי עץ, כאשר חיפוי זה נעשה באמצעות משטח המורכב מכמה שכבות שונות שהחיצונית והנראית לעין עשויה מעץ טבעי. חיפוי כזה יאפשר להעניק לחלל את המראה העיצובי, הכפרי והחם שקיים במראה של לוח עץ טבעי אך העמידות שלו תהיה פחות איכותית לעומת חיפוי העשוי כולו מעץ מלא. אחד מהיתרונות של סגנון חיפוי זה נמצא בעלויות שלו, כיוון שהחומר הסינטטי המרכיב את החיפוי מוזיל את עלויות ההתקנה שלו.

חיפוי עץ – לא רק למראה דקורטיבי

למרות שהמטרה המרכזית של חיפוי עץ בקירות היא להעצמת המראה העיצובי של החלל, במקרה של חיפוי עץ בסלון ניתן להעניק גם שימוש פרקטי לסוג חיפוי זה נוסף על מראה דקורטיבי. לכן כשבוחרים לחפות את הקיר בסלון עם משטחי עץ מעוצבים, ניתן להתאים אותם לצרכים הפונקציונליים בבית כמו בחירה במדפים, נישות וגם יחידות אחסון מובנות שיאפשרו להציב בהן חפצים ופריטי נוי לעיצוב החלל.

בנוסף לכך, חיפוי מעץ יאפשר להעניק לשוהים בסלון תחושה נעימה יותר כיוון שלמשטחי עץ יש יכולת בידוד טובה, הן מבחינה תרמית והן מבחינה אקוסטית. בכדי להגיע למטרות הללו של בידוד מיטבי בסלון, יש לזכור כי רק חיפוי מעץ מלא יוכל למלא אחר הצרכים הללו כיוון שחיפוי דמוי עץ איננו דומה באיכותו לתכונות העץ המלא.

חיפוי עץ בסלון – חיפוי מלא או חלקי של הקירות?

ברוב הבתים חלל הסלון הוא אזור גדול ומרווח במיוחד, ולכן הבחירה בחיפוי קיר מעץ בשטח זה יאפשר לתחום את שטח הסלון כראוי וכן גם לשלבו מבחינה עיצובית עם יתר חללי הבית. קיימת אפשרות לבחור בין חיפוי עץ בסלון לכל קירות הסלון, או לחילופין לבצע חיפוי קיר מעץ רק על קיר בודד בחלל זה. יש לקחת בחשבון כי תהליך חיפוי קיר מעץ לוקח שטח מסוים מעובי הקירות, ולכן אם חלל הסלון לא גדול במיוחד חיפוי מלא של כל הקירות עשוי להקטין משמעותית את גודל הסלון.

משום כך הבחירה בחיפוי חלקי של קירות הסלון תהיה הטובה ביותר, כיוון שכך ניתן להשיג מראה עיצובי ומרשים לחדר המרכזי של הבית, ולהתאים את סגנון העיצוב שלו לקונספט העיצוב הכולל שקיים בבית.

ראו גם: קיר טלוויזיה חיפוי עץ | חיפוי קיר עץ מחיר 

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!