חיפוי קיר עץ לבן

הבית שלכם זקוק לשדרוג קטן אך מעניין? כדאי שתכירו את היתרונות שיש בחיפוי קירות עם משטחי עץ טבעיים ואיכותיים. בעבר כדי לרענן מעט את קירות ומראה הבית היינו צובעים את הקירות בצבעים מיוחדים ומעניינים, ולעיתים בוחרים דווקא להיעזר בטפטים מעוצבים שיוסיפו לקירות הבית מראה ייחודי ומקורי שישתלב בצורה טובה עם העיצוב הכולל של הבית.

כיום הודות לחידושים שנעשים כל העת בתחום עיצוב מבנים, ניתן לראות כיצד טרנד החיפויים הפך להיות נפוץ ומבוקש יותר בבניה המודרנית של היום. באמצעות יישום של חיפוי עץ על הקירות ניתן להוסיף מימד מעניין ומרשים יותר למראה הקירות, זאת ללא צורך בהריסה ושבירה של קירות אלא שימוש בקירות הקיימים לעיגון משטחי החיפוי.

לכן אם ביררתם על נושא חיפוי קירות על משטחי עץ ונתקלתם באפשרות של חיפוי קיר עץ לבן, נשמח להעניק לכם בשורות הבאות מידע מקיף על סוג חיפוי זה, התכונות של סוג עץ זה, מתי חיפוי עם עץ לבן מומלץ ואילו דברים חשוב לדעת על סוג עץ זה.

מהו עץ לבן?

כשמדברים על חיפוי קירות בעץ הכוונה היא ליישום של משטחי עץ מסותתים ומעוצבים על גבי קירות המבנה הקיימים, כאשר משטחי העץ משמשים למטרות דקורטיביות ופרקטיות כאחד. קיימים סוגים שונים של משטחי עץ בעזרתם ניתן לחפות את קירות המבנה, ביניהם נמנה גם העץ הלבן שהוא עץ פופולרי וייעודי עבור קונסטרוקציות בנייה ותשתיות שונות.

העץ הלבן משויך למשפחת העצים הרכים, ולכן ניתן לבלבל בינו לבין עץ האורן הזהה בתכונותיו. אזורי הגידול הטבעיים של העץ  הלבןחיפוי קיר עץ לבן יתאים למבנים שרוצים להשיג מראה יוקרתי אך מאופק יותר לעומת משטחי חיפוי כהים ובולטים יותר הם ביערות של פינלנד, בעיקר באזורים בהם קיימים אגמים ומקורות מים זמינים תמיד כדי לאפשר גידול מהיר ומטבעי של עץ זה. משום כך העץ הלבן איננו ניתן לגידול בארץ ויש להשיגו דרך חברות ותעשיות המתמחות בייבואו לארץ.

מהם התכונות של עץ לבן?

עץ הלבן משמש בין השאר לחיפוי של קירות לא בכדי, כיוון שבין התכונות הבולטות שיש לעץ זה הן חוזק, גמישות וקלות משקל ולכן זהו סוג עץ שנוח לעיבוד והתאמה כחיפוי דקורטיבי לקירות המבנה. למרות שצפיפות הסיבים בו היא נמוכה יחסית לעץ האורן, העץ הלבן נחשב לאיכותי יותר לעומת עצים אחרים המשמשים לחיפוי כמו עץ האשוח לדוגמא.

גווני הצבע שיש לעץ הלבן נעים בין צהוב ללבן, ולכן סוג חיפוי מעץ זה מעניק מנעד עיצובי גבוה יותר לכל קיר שרוצים לעצב. כיוון שמדובר על גוונים בהירים ועדינים יחסית של העץ, חיפוי קיר עץ לבן יתאים למבנים שרוצים להשיג מראה יוקרתי אך מאופק יותר לעומת משטחי חיפוי כהים ובולטים יותר.

חיפוי קיר עץ לבן – האם זהו סוג חיפוי מומלץ?

הודות למאפיינים המרכזיים שיש לעץ הלבן הכוללים גמישות, חוזק ומשקל נמוך ניתן להשתמש במשטחי עץ אלו עבור שלל שימושים הקשורים לקונסטרוקציות בניה בעץ, בהדגשה על תשתיות שהן תוספות בנייה למבנים קיימים כיוון שמשטח העץ לבדו אינו נחשב לעמיד וחזק מספיק כדי לעמוד בפני עצמו. משום כך ניתן לראות את העץ הלבן בשימוש תכוף עבור מסגרות חלון, משקופים, גגות רעפים, בקתות עץ וכן גם לחיפויים של קירות קיימים.

חיפוי קירות פנים – האם עץ לבן יוכל להתאים לכך?

המראה הייחודי של גווני העץ יחד עם הגמישות והחוזק של העץ מציבים אותו כאידיאלי עבור חיפוי של קירות מבנה, ובפרט של קירותחיפוי קיר עץ לבן יתאים למבנים שרוצים להשיג מראה יוקרתי אך מאופק יותר לעומת משטחי חיפוי כהים ובולטים יותר פנימיים במבנה שאינם חשופים לנזקים ומפגעים סביבתיים. בשונה מקירות חיצוניים שקיימים במבנה החשופים באופן תמידי לרוחות, גשמים, שמש ישירה, מזיקים ויתר מפגעים סביבתיים אחרים – קירות פנימיים של מבנה מוגנים בתוך המבנה ולכן קיימת אפשרות ליישם עליהם משטחי חיפוי קיר עץ לבן, שאינו עמיד למים ופגעי מזג האוויר. צורת העיבוד של העץ הלבן היא נוחה וקלה יותר הודות לגמישות ולרכות שלו, ולכן חיפוי מסוג זה נמצא בשימוש נרחב עבור חיפוי של קירות פנימיים ושדרוג מראה הקירות.

חיפוי קירות חוץ עם עץ לבן – האם זה אפשרי?

כאמור, העץ הלבן הוא גמיש וחזק אך אינו עמיד בפני מפגעים סביבתיים ומפגעי מזג אוויר, ולכן העץ הלבן איננו מומלץ עבור חיפוי של קירות חיצוניים במבנה. על אף שעץ האורן המקביל הזהה לתכונות העץ הלבן נחשב לחזק יותר ממנו, גם הוא איננו מומלץ לחיפוי של קירות חיצוניים ואזורים אחרים במבנה החשופים באופן תמידי למפגעים סביבתיים שונים.

ניתן להשיג פתרון לחיפוי של קירות חיצוניים עם משטחי עץ מעץ לבן באמצעות שימוש בחיפויים דמויי עץ, כאלו שניתן לצבוע ולהתאים לגווני הצבע המקוריים של העץ הלבן. חיפוי דמויי עץ יכול להיעשות ממשטחים של עץ סינטטי שהינם חזקים ועמידים יותר לעומת משטחי עץ טבעי, והינם עשויים ברובם משאריות וסיבים של עצים חומרים מלאכותיים שונים, ולכן משטחי חיפוי אלו יתאימו יותר להימצא בסביבה אגרסיבית הנתונה למפגעי מזג אוויר ומפגעים סביבתיים אחרים.

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!