חיפוי פסי עץ – הכי יפה והכי אלגנטי

כיום ניתן לראות כיצד מבנים רבים מקבלים עיצוב מעניין ומרשים יותר, כאשר מוטיב החמימות מקבל דגש מרכזי בתכנון האדריכלי של מבני מגורים. מבני מגורים משמשים כמובן למגורים של אנשים פרטיים ומשפחות, ולכן עיצוב המדגיש את האווירה הנעימה, חמימה והמזמינה שיש בבית מאפשר להעצים את התחושות הטבעיות הללו עבור הדיירים המאכלסים את המבנה. כדי לאפשר להבליט את העיצוב החם בסגנון הכפרי, נהוג ליישם במבנים כאלו אלמנטים עשויים עץ המעניקים סגנון עיצוב חמים לצד מראה יוקרתי ומרשים.

ישנם דרכים רבות להוספת אלמנטים מעץ בחללים שונים בבית, כך שנוסף לפריטי ריהוט וסטיילינג עשויים עץ ניתן להוסיף גם אלמנטים דקורטיביים על גבי קירות המבנה – כמו חיפוי פסי עץ המשדרגים בצורה מושלמת כל חלל בו הם מיושמים. חיפוי זה מורכב למעשה מחיבור של כמה לוחות עץ יחד, כך שניתן לחפות באמצעותם קיר אחד או יותר במבנה.

חיפוי פסי עץ

חיפוי פסי עץ – ממה הוא שונה מחיפוי עץ רגיל?

כבר כמה שנים שחיפוי קירות בעץ הפך להיות טרנד עיצובי מבוקש ומעניין, בין אם מדובר על חיפוי של קירות פנימיים או חיצוניים במבנים. לרוב חיפוי חוץ לקירות נועד לא רק לענות על צורך עיצובי אלא גם על צורך פרקטי, כך שלוחות החיפוי מהעץ מאפשרים להעניק שכבת הגנה ובידוד לקירות המבנה מפני טמפרטורות קיצוניות או רעשים. חיפוי פנים לעומת זאת יהיה לרוב עבור מטרות דקורטיביות, כאשר משטחי החיפוי מעניקים עיצוב מעניין ויוקרתי לצד מראה חמים ורגוע יותר המאפיינים את מראה העץ הטבעי.

הטרנדים בתחום זה משתנים כל העת, כך שניתן למצוא בין סוגי חיפוי העץ לקירות גם חיפוי באמצעות לוחות עץ ארוכים וצרים המיושמים על גבי הקיר אחד במקביל לשני. סוג חיפוי זה מוכר גם בשם חיפוי פסי עץ, שזהו חיפוי המעניק עיצוב דקורטיבי בעיקרו כיוון שקיימים מרווחים קטנים בין לוחות העץ המיושמים על הקיר, ולכן לרוב הוא יתאים לחיפוי חלקי של קיר או קיר בודד במבנה. חיפוי עץ סטנדרטי הינו סוג חיפוי המעניק משחק מגוון יותר של עיצובים, כאשר ניתן לבחור האם לחפות כמה קירות או קיר אחד בצורות שונות ללא יצירת מרווחים בין לוחות החיפוי.

היכן ניתן ליישם חיפוי פסי עץ?

כאמור, חיפוי פסי עץ מקנה מראה דקורטיבי בבסיסו, ולכן היישום של סוג חיפוי זה נועד לענות על צורך עיצובי כמו עיצוב של קירות חיצוניים בבתים פרטיים או מבנים מסחר גדולים, יצירת חיפוי קיר דקורטיבי לחלל המרכזי בתוך הבית או משרד ואף יצירת מחיצה דקורטיבית (משרביה) בין חללים שונים במבנה. כאשר החיפוי של לוחות העץ מתבצע בחלק החיצוני של המבנה, יש לקחת בחשבון כי חיפוי זה לא יעניק בידוד תרמי או אקוסטי למבנה אלא ישרת צורך עיצובי בלבד.

אילו יתרונות יש לחיפוי קירות עם עץ?

לעץ יש תכונות בידוד טובות מאוד, ולכן לוחות עץ יכולים לשמש גם כדי להעניק בידוד מפני קור וחום בחללים הפנימיים של המבנה. זוהי הסיבה המרכזית בגינה בתים רבים ברחבי אירופה בוחרים להוסיף חיפוי עץ בקירות הפנימיים והחיצוניים בביתם, כך שנוסף לאווירה החמימה שתהיה בבית גם המראה החמים ישלוט בחללים כאשר מזג האוויר בחוץ גשום ואפור.

נוסף לבידוד מיטבי, חיפוי קירות עם לוחות עץ מאפשרים לשמר את הקירות הקיימים ולעצב אותם בצורה פרקטית ומהירה יותר. לעיתים חיפוי קירות נועדו לא רק לשדרג את מראה המבנה אלא גם להסתיר מראה אסתטי לא יפה, בעיקר במבנים ישנים שצברו בלאי על קירותיהם כתוצאה מנזקי מים, לחות ומזג אוויר. באמצעות יישום חיפוי העץ ניתן להסתיר את המראה המוזנח של הקירות, מבלי להקדיש זמן, כסף ומאמצים לשיפוץ ושדרוג קירות הבטון הקיימים במבנה.

סוגים של חיפוי לוחות עץ

נהוג לייחס את התהליך של חיפוי פסי עץ לשימוש בחומר הגלם הטבעי הלוא הוא העץ.

למרות שחיפוי זה נקרא חיפוי עץ, חומרי הגלם המיושמים בתהליך החיפוי אינם חייבים להיות בהכרח עשויים עץ, כך שניתן למצוא סוגי חיפוי שונים ומגוונים:

  • חיפוי מעץ מלא – זהו חיפוי המורכב מעץ טבעי ומלא, כך שהחומר הגלם המרכזי הם לוחות עץ מסותתים השומרים על גוונם המקורי והטבעי.
  • חיפוי מעץ סינטטי – סוג חיפוי זה מדמה את מראה העץ, כך שהתוצאה הסופית על הקיר היא חיפוי בעל גווני עץ כאשר בפועל הוא עשוי מחומרים סינטטיים שונים עמידים וחזקים. לרוב חיפוי סינטטי יכיל כמה שכבות שונות, כך שהשכבה החיצונית והנראית לעין היא זו היחידה העשויה עץ טבעי.
  • חיפוי מאלומיניום דמוי עץ – אפשרות נוספת לשימוש בחומר גלם שאינו עץ, אך התוצאה הסופית שמתקבלת היא חיפוי במראה עץ כאשר חומר הגלם המרכזי הוא אלומיניום, שהינו עמיד וחזק מאוד בכל תנאי מזג אוויר ותנאי סביבה אחרים.

כיצד לבחור את חיפוי העץ המתאים ביותר?

הבחירה בסוג חיפוי העץ המתאים לבית צריכה להיעשות על פי צורך עיצובי ופרקטי, כאשר קיימת אפשרות להוזלת עלויות באמצעות בחירה בחיפוי דמוי עץ המעניק תוצאות עיצוביות מושלמות.

חיפוי קירות פנים דמוי עץ הפך להיות פופולרי מאוד בבתים ובמשרדים מודרניים. עץ מספק מראה חם ומשלים לרצפות עץ באופן מושלם. שימוש בלוחות חיפוי מאפשר התאמת חיפוי עץ פנימי בפרויקט שמתבצע במהירות בכל חדר. אם אתם מחפשים לשנות או לשפר את המראה שלכם בתוך הבית או בתוך המשרד, אם אתם רוצים ליצור מראה אותנטי, חמים, נעים מבלי להתפשר על חומרי גלם איכותיים, אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הוספת חיפוי קירות פנים דמוי עץ. אם עד לא מזמן היו בוחרים דווקא בחיפוי עץ אמיתי מעץ טבעי, היום המגמה הולכת לכיוון של עץ סינטטי במטרה לצמצם ככל הניתן את תהליכי התחזוקה ולהנות ממוצר עמיד וחזק לאורך שנים רבות.

יתרה מכך, ניתן לצבוע במהירות חיפוי קירות פנים דמוי עץ ולהעניק להם מאפייני גימור והשפעות צבע, על מנת להוסיף מראה שמזכיר סגנון קלאסי, כפרי, או של בתים על חוף הים. מדריך קצר זה מסייע לבעלי בתים לקבל החלטות לגבי פרויקטים של חיפוי חוץ והאפקטים הנכונים של העץ שישלימו את עיצוב הפנים.

יתרונות חיפוי קירות פנים דמוי עץ

לחיפויים דמויי עץ יש כמה יתרונות בולטים שפשוט אי אפשר להתעלם מהם. הרי לכולנו די נמאס מהמראה המשעמם של קירות לבנים סטנדרטים והאפשרות לתת לקירות שלנו עומק, מוסיפה המון מבחינה עיצובית לחללים מרכזיים כמו הכניסה לבית, הסלון, המטבח או אפילו מסדרון. בנוסף, חיפוי דמוי עץ מאפשר גם תליה של אביזרים ומוצרים דקורטיביים כמו למשל שעון קיר, טלוויזיה על הקיר שניתן גם לשלב עם מזנון או אפילו ספריית גבס, ועוד. קירות פנים דמוי עץ עובד היטב בחללי פנים מודרניים, כולל בתי דירות ונכסים חדשים. יתרון נוסף של חיפוי קירות פנים הוא שהפרויקט ניתן לביצוע בקלות, במהירות ובהתאמה אישית על ידי איש מקצוע מומחה בתחום. כל מה שאתם צריכים זה פשוט למצוא בעל מקצוע שעובד עם חיפויי עץ ויודע את העבודה בצורה יסודית, יעילה ומקצועית.

ניתן להתאים את החיפוי לכל סגנון עיצוב פנים, וברגע שההתקנה מתבצעת, ניתן להשאיר את החיפוי במצבו הטבעי או לצבוע אותו על מנת להשיג את הגימור הנדרש. כמה טכניקות צבע טיפוסיות שמשמשות לפרויקטים של חיפוי קירות פנים דמוי עץ כוללות צביעה בצבעים סטנדרטיים להשגת מאפייני גימור שונים; וטיוח.

סגנון עיצוב פנים ייחודי

חיפוי קירות פנים דמוי עץ אידיאלי ליצירת קירות ייחודיים בכל חדר, ויתרון עיקרי אחד של הוספת עץ לחדרים הוא שהעץ מציע אלמנטים ייחודיים שלא ניתן להתאים להם אפשרויות גימור פנימיות אחרות. לכל סוג של חיפוי עץ יש תכונות בולטות, מה שנותן אופי לכל לוח והמשמעות היא ששום פרויקט חיפוי עץ לעולם לא ייראה בדיוק אותו הדבר כמו פרויקטים אחרים. וזה לא הכול. הבחירה בפרויקט חיפוי קירות פנים דמוי עץ היא פתרון חסכוני לעיצוב קירות פנים, עם התאמה מושלמת לריצוף ולריהוט שעשויים מחומרים טבעיים.

איך בוחרים את החיפוי הנכון?

בחירה נכונה של חיפוי קירות פנים דמוי עץ מתבצעת ברוב המקרים בהתאם לשיקולי התקציב. ניתן לבחור סגנון חיפוי לביצוע עצמי, או לבחור לוחות מותאמים אישית על מנת לקבל פתרונות לצרכים שלכם באופן מדויק יותר, מה שאומר שאתם יכולים להשיג כמעט כל סוג של אפקט עם חיפוי הקיר הפנימי שלכם, בהתאם למראה שאתם מעוניינים להשיג. אם המטרה היא לצבוע חיפוי קירות פנים דמוי עץ, קבלן עבודות חיפוי יסייע לכם לבחור את הפתרון המשתלם ביותר. חיפוי צבוע נמצא ברוב המקרים בבתים ובבניינים קלאסיים ומעניק מראה מדהים שבטוח יעמוד במבחן הזמן.

עיצובים מודרניים בחיפוי קירות פנים דמוי עץ טבעי

אם התכנון הוא להוסיף חיפוי קירות פנים דמוי עץ טבעי לחדרים, יש לבדוק בדיוק אילו סוגי חיפויים זמינים. השגת מראה שמזכיר בית ישראלי של שפת הים צריך להתאים לתנאי הסביבה. המקור של חיפוי עץ מסוקס למראה חמים ונעים דורש בחירה בחומרים קלאסיים.

מה המחיר של חיפוי דמוי עץ?

המחיר של חיפוי דמוי עץ משתנה ותלוי בגודל החיפוי, בסוג העץ שבוחרים (גם מבחינת דמוי עץ יש כל מיני סוגים ואיכויות), ברמת המורכבות של הביצוע ועוד. המחיר נע בין 120-300 ש“ח למטר רץ.

ראו גם: חיפוי אלומיניום דמוי עץ מחיר | חיפוי עץ לקיר מחיר

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!