חיפוי קיר מטבח עץ – לאכול עם סגנון

המודעות לאוכל ביתי, בריא וטרי גרמה להרבה אנשים ומשפחות לאמץ הרגלי בישול ביתיים וכך להפוך את המטבח לחלל המרכזי והחשוב ביותר בבית. אם בעבר מטבחים מוקמו בתוך חדרים סגורים או אזורים התחומים בקיר אחד או יותר, כיום המטבחים נמצאים במרכז חלל הבית והינם גדולים, מרווחים ופרקטיים יותר לבישול נוח ומהנה יותר. נוסף לפרקטיות שחלל המטבח מעניק לדיירים, העיצוב בו צריך להתכתב עם יתר החללים הקיימים בבית – ובפרט החללים המרכזיים כמו הסלון ופינת האוכל.

כדי להדגיש את המראה והסגנון העיצובי של המטבח יש לבחור בעיצוב המתאים ביותר לאווירה בבית, כאשר חיפוי קיר מטבח עץ יכול להבליט בצורה משמעותית את העיצוב הדקורטיבי השולט בחלל. חיפוי קיר המטבח עם לוחות עץ לא רק יקנה מראה מעוצב יותר לאזור המרכזי בבית, אלא יהיה גם פרקטי ונוח עבור הדיירים המבלים במטבח שעות רבות מזמנם.

חיפוי קיר מטבח עץ

חיפוי קיר מטבח – מתי ולמה זה כדאי?

חיפוי קירות הפך להיות טרנד פופולרי בבתים רבים בארץ ובעולם, כך שניתן ליישם חיפוי מעניין ויוקרתי בכל קיר במבנה – בין אם מדובר על קיר חיצוני, קיר פנימי וכן גם חלק אחד או יותר מקירות המטבח. הצורך ביישום חיפוי קיר למטבח נועד לרוב לענות על צורך עיצובי, כך שבהמשך לסגנון העיצוב של ארונות המטבח שנבחרו ניתן להוסיף חיפוי קיר מרשים וייחודי שישדרג את מראה החלל, כאשר מראה העץ בחלל המטבח נוסך בו אווירה חמימה ונעימה יותר.

יחד עם צורך עיצובי, חיפוי קיר מטבח עץ לא יעניק רק מראה חם ומזמין למטבח אלא גם יחליף את חיפוי הקרמיקה הנדוש שנהוג להימצא בכל מטבח ביתי. למרות שאריחי הקרמיקה נחשבים לחומר גלם עמיד וקל לניקוי, גם חיפוי עץ יקנה את היתרונות הללו למטבח נוסף על הענקת מראה מעוצב ועכשווי.

חיפוי קיר חלקי או מלא?

כיוון שהמטבחים הביתיים כיום ניצבים בחלל המרכזי של הבית, הם אינם מוקפים בקירות רבים הסוגרים על המטבח כדי להעניק לו מראה פתוח, מרווח ונגיש יותר. לכן כשמדובר על חיפוי קיר מטבח עץ עולה השאלה האם לחפות את כל קיר המטבח, או שמא להעדיף לחפות חלק מסוים מהקיר.

התשובה לכך תלויה למעשה בצורך והעדפות אישיות, שיתאימו כמובן למראה הדקורטיבי שקיים במטבח. יש לקחת בחשבון כי גווני העץ מעניקים מראה רך וטבעי, ולכן חיפוי עץ יוכל להשתלב בצורה מושלמת עם כל סגנון עיצובי – בין אם מדובר על מטבחים המעוצבים בסגנון כפרי, מטבחים בסגנון מודרני המעוצבים בגוונים כהים, מטבחים המעוצבים בסגנון תעשייתי או אורבני וכו'.

כיצד חיפוי קיר מעץ מתאים למטבחים?

ידוע כי העץ הוא חומר גלם איכותי, עמיד וחזק ועובדה לכך הם העצים הגדלים באזורים שונים ברחבי העולם וגדלים ומשגשגים בכל אקלים ותנאים סביבתיים אחרים. יחד עם זאת יש לעץ חיסרון מהותי שהוא חוסר עמידות למים ותנאי לחות, שאלו עשויים לגרום לעץ נזקים משמעותיים במידה והוא חשוף אליהם באופן קבוע.

כיוון שמטבחים נחשבים לחדרים רטובים, כיוון שקיימת בהם זרימת מים תמידית, משטחים עשויים עץ למעשה לא יוכלו להחזיק מעמד זמן ממושך בחדרים המאופיינים בתנאי לחות תמידיים. למרות שעץ אינו עמיד בפני נזקי מים, חיפוי קיר מטבח העשוי מעץ יכול להתאים ליישום בחללים כאלו, זאת בהתאם לבחירה בסוג החיפוי הייעודי להתקנה במטבחים.

סוגים של חיפוי קיר מטבח עץ

  • חיפוי קיר מעץ מלא – הסוג הראשון והנפוץ לחיפוי קירות מבנים, כאשר חומר הגלם המרכזי בחיפוי זה הם לוחות עץ טבעיים. חיפוי זה נחשב לאיכותי, עמיד ויוקרתי כיוון שהוא עשוי מעץ מלא וחזק. כיוון שעץ רגיש לתנאי לחות ומים, רצוי לבחור בחיפוי עץ מלא העשוי מעץ טיק שזהו עץ הניחן בתכונות חוזק ועמידות גם בתנאי סביבה קיצוניים הכוללים מים ורטיבות.
  • חיפוי קירות עם לוחות עץ סינטטיים – חיפוי זה נעשה באמצעות יישום של לוחות העשויים מחומרים סינטטיים בכמה שכבות, כאשר השכבה החיצונית והנראית לעין היא שכבת עץ דקה העשויה מעץ מלא. לוחות דמויי עץ אלו יוכלו להתאים להתקנה גם במטבחים בהם יש תנאי לחות גבוהים, וכך להבטיח כי איכות ועמידות משטח החיפוי מהעץ יחזיק מעמד לאורך זמן.
  • חיפוי קיר ממשטחי אלומיניום דמויי עץ – אפשרות נוספת ליישום משטחי חיפוי דמויי עץ, כאשר משטחים אלו עשויים למעשה מחומר האלומיניום אך צבועים בגווני העץ. התוצאה הסופית היא לוחות חיפוי עמידים, חזקים ואיכותיים המתאימים לכל תנאים סביבתיים ומקנים מראה מעוצב של חיפוי עץ מרשים ויוקרתי.

כיצד לבחור את חיפוי הקיר המתאים ביותר למטבח?

נוסף להבדלים הקיימים בחומרי הגלם המרכיבים את חיפויי העץ השונים, ישנם הבדלים מהותיים גם בעלויות של חיפויים אלו. חיפוי קיר העשוי מעץ מלא יהיה היקר והמורכב ביותר להתקנה, ולכן בחירה בחיפוי קיר מטבח עם לוחות דמויי עץ תאפשר לחסוך בעלויות במקביל לקבלת המראה הדקורטיבי הייחודי שהעץ מעניק למטבח.

כששוקלים מהלך לחיפוי חדר המטבח, האופציה של חיפוי עץ היא בדרך כלל לא הראשונה שעולה במוחנו, אם בכלל. חיפוי קרמיקה, זכוכית או אפילו חיפוי פולימרי, נראים מתאימים הרבה יותר, בשל קלות הניקוי שלהם והעמידות הגבוהה שלהם בתנאי חדר רטוב. מן הצד השני, חיפוי עץ למטבח הוא החיפוי היחיד שיהפוך את המטבח שלכם ליצירת אמנות, ממנה לא תרצו להיפרד אפילו לשנת הלילה. אבל איך משלבים חיפוי עשוי עץ בחדר רטוב כמו חדר המטבח ואיך הופכים אותו לקל לניקוי ועמיד בפני תנאי המטבח? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

חיפוי עץ למטבח – האם זה מתאים?

בעולם העיצוב, התאמה הוא מושג רחב מאוד, שכולל בתוכו שורה ארוכה של שיקולים על בסיסם ניתן להעריך את מידת ההתאמה או אי ההתאמה של פריט מסוים למרחב בו הוא מוצב. מבחינה אסתטית, חיפוי עץ למטבח הוא לא פחות מיצירת אמנות ולא תספקנה כל המילים בשורות אלה בכדי להעביר לכם את הערך שיכולה להעביר לכם תמונה אחת של מטבח מחופה עץ. יחד עם זאת, פרט לשיקול האסתטי, ישנם שיקולים שיש לקחת ובכל הקשור לחדר המטבח, השיקולים הם די ברורים. במחשבה ראשונה, הרעיון של חיפוי עץ בחדר המטבח נשמע כמו רעיון קצת לא מתאים, שכן חדר המטבח הוא חדר רטוב, המון מים, אדי שמן בישול, לכלוך לפרקים וכן הלאה – אלמנטים שלא הולכים יד ביד עם עץ. באותה מחשבה ראשונה, חיפוי עשוי עץ עלול להישחק ולהיהרס בתוך זמן קצר בתנאי המטבח ויכול גם לפגוע בתחושת הניקיון ובניקיון בפועל של חדר המטבח. אלא שעם הפתרונות הקיימים היום, תוכלו להתקין כל סוג של חיפוי עץ בחדר המטבח שלכם וליהנות ממשטח קל מאוד לניקוי ועמיד מאוד בכל תנאי המטבח.

טיפול ועיבוד עץ לחיפוי חדרים רטובים

אחת הבעיות המרכזיות עם עץ בחדרים רטובים היא, שהעץ סופג את הלחות באוויר ולאט לאט מייצר בתוכו עובש, שגם הורס את העץ מבפנים וגם יוצר תחושת מחנק באוויר. חיפוי כזה בחדר האמבטיה עשוי בהחלט להיות מהלך קצת קיצוני, אם כי ישנה גם אפשרות כזאת. חדר המטבח, לעומת זאת, על אף שהוא נחשב לחדר רטוב, מידת ה"רטיבות" של חדר זה היא נמוכה יותר משמעותית מאשר בחדר האמבטיה ועם עיבוד נכון של העץ, ניתן להפוך אותו לחסין לחלוטין בפני פגעי המטבח. עיבוד העץ המשמש לצורך חיפוי עץ למטבח כולל בתוכו בחירה נכונה של סוג העץ, ייבוש נכון של העץ והותרת אחוזי לחות נמוכים בתוך העץ, איטום העץ באמצעות חומרים פולימריים החודרים לתוך סיבי העץ ואוטמים אותו מבפנים ולבסוף, עיטוף של העץ כולו בציפוי פולימרי, שמבודד אותו לחלוטין מתנאי הסביבה. בנוסף לכך, ציפוי זה הופך את העץ לקל מאוד לניקוי ועם מטלית לחה תוכלו לנקות את חיפוי העץ באותה קלות בה מנקים חיפוי קרמיקה סטנדרטי.

בחירת עיצוב ייעודי למטבח

בניגוד לערכים שאנחנו מצפים מחיפוי עץ בחדר הסלון למשל, חיפוי עץ למטבח לאו דווקא מיועד להעניק לנו את המראה הכפרי, החמים והנעים לו אנו מצפים בחדר הסלון. מצד שני, אם זה מה שאתם מחפשים לחדר המטבח הזה, תוכלו למצוא מבחר עצום של עיצובים כפריים בגוני ומרקמי עץ אותנטיים לחיפוי עשוי עץ לחדר המטבח. אחרי שאמרנו את זה, האופציה של חיפוי עץ למטבח כוללת בתוכה אפשרויות רבות נוספות לרבות שימוש בגוני יסוד, גוונים אטומים וחלקים, שילובי גוונים כהים, בהירים וכפריים או כל מודל עיצובי אחר שהייתם רוצים ליישם בחדר המטבח שלכם. מן הסתם, כל בחירת חיפוי עץ למטבח, צריכה ללכת יד ביד עם העיצוב הכולל של המטבח וזה אומר ארונות מטבח, משטח שיש ואפילו אלמנטים מרחביים כמו חלונות המטבח, תאורה, שולחן אוכל, דלפק וכן הלאה. מה שחשוב לדעת הוא, שבפניכם עומדות אינספור אפשרויות לעצב את המטבח שלכם על פי טעמכם ובהתאמה מלאה לעיצוב הכולל של הבית, גם ובעיקר באמצעות חיפוי עץ.

שילוב חיפויים למטבח

אחת האופציות המיושמות לא מעט בקטגוריה של חיפוי עץ למטבח היא האופציה של שילוב חיפויים. שילוב חיפויים, משמעותו שימוש במספר שכבות חיפוי, כשלכל שכבה יש את התפקיד שלה. כך למשל, את מרבית קירות המטבח תוכלו לחפות בחיפוי עץ אותנטי לפי בחירתכם, בעוד שאת קיר שיש המטבח, תוכלו לכפות באותו חיפוי עץ ועל גביו שכבת חיפוי נוספת עשויה זכוכית או פולימר שקוף. בצורה זו, תוכלו ליישם חיפוי בעל אסתטיקה אחידה בכל שטח המטבח במקביל להענקת הגנה מקסימלית לחיפוי בקיר "הרגיש" ביותר בו. כדי לעשות את הדברים נכון ולהשלים את משימת חיפוי המטבח שלכם בצורה הטובה והנכונה ביותר, מומלץ לעבוד תמיד עם מומחים בחיפויי עץ ובמיוחד כאלה, שיכולים להציג לכם רקורד עשיר בחיפוי חדרי מטבח באמצעות חיפויי עץ וחיפויים משולבים בשלל עיצובים ועבור כל סגנונות העיצוב.

ראו גם: חיפוי לוחות עץ | חיפוי עץ למטבח

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!