חיפוי עץ למקלחת – הטרנד הלוהט לחדר האמבטיה

אדריכלים ומעצבי פנים מרבים להשתמש בחומרי גלם טבעיים ואיכותיים בתהליכי הקמת מבנים שונים, ביניהם ניתן למצוא גם את העץ הנחשב לחומר גלם איכותי ועמיד המעניק מראה מרשים וייחודי בכל מקום בו הוא מיושם. בעבר היה נהוג לראות את השימוש בעץ בחללי הפנים בבתים בעזרת הצבה של פריטי ריהוט שונים, שאלו הוסיפו מראה חמים ונעים בכל חלל שהוצבו בהם.

כיום הבניה המודרנית משתמשת במשטחי העץ הטבעיים גם לצורך חיפוי של קירות, רצפות ויסודות אחרים במבנה כדי להעצים את המראה הדקורטיבי שלהם. חיפוי בעץ מיושם בקירות חיצוניים, פנימיים, גרמי מדרגות וכן גם בחדרים רטובים במבנים כמו מקלחות כדי להשרות גם בהם את המראה הנעים והיוקרתי שהעץ משדר. לחיפוי בעץ יש שלל יתרונות עליהם נרחיב בהמשך, ולמרות שמדובר על חומר גלם שלרוב אינו עמיד בפני מקומות ואזורים לחים – חיפוי עץ למקלחת אפשרי ואף מומלץ, ועל כך נדבר במאמר הנוכחי.

 

חיפוי עץ – לא רק למראה דקורטיבי

חיפוי עץ מעניק פתרון עיצובי כבר עשרות שנים למבנים פרטיים, מסחריים ועסקיים המעוניינים להבליט את הייחוד והרושם שהם מציגים הן בחללים החיצוניים והפנימיים של המבנה. נוסף למראה דקורטיבי מרשים, חיפוי בעץ מעניק יתרונות פרקטיים חשובים כמו יכולת בידוד טובה המתווספת לשכבת האיטום הקיימת בכל מבנה. יכולת הבידוד של העץ רלוונטית הן עבור בידוד תרמי ובידוד אקוסטי, כך שמבנים שמיושם בהם חיפוי עץ על קירות שומרים על טמפרטורה קבועה ונעימה בחללים הפנימיים שלהם, וכך גם עמידים בפני רעשים קיצוניים המגיעים מבחוץ.

 

כיצד חיפוי עץ יכול להתאים ליישום במקלחות וחדרים רטובים אחרים?

למרות שחיפויי עץ לקירות ואזורים אחרים במבנים מעניקים יופי ופרקטיות, אחד מהחסרונות הבולטים שיש לעץ הוא רגישות לתנאי לחות וכך פגיעה בעמידותו ואיכותו לאורך זמן, ולכן החללים בהם מיישמים את חיפוי העץ יהיו לרוב חללים פנימיים במבנה שאינם חשופים למים, רטיבות או לחות. יחד עם זאת, חיפוי עץ למקלחת הוא אחד מהטרנדים החמים בעולם העיצוב המקנה גם לחלל הרחצה אווירה נעימה ומרגיעה יותר לעומת קירות בטון סטנדרטיים.

חיפוי עץ יכול להתאים ליישום בחללים וחדרים רטובים כמו מקלחות בהתאם לסוג החיפוי שנבחר ליישום, כאשר זה יהיה חיפוי עמיד ואיכותי במיוחד וייעודי להתקנה באזורים לחים כאלו. קיימת אפשרות לבחור ביישום של משטחי ולוחות חיפוי דמויי עץ, שאילו חיפויים שהמראה החיצוני שלהם זהה לעץ אך הם אינם מכילים כל יסוד טבעי של עץ אלא חומרים מלאכותיים וסינטטיים שהינם עמידים יותר לחללים ואזורים עם מים ולחות. נוסף לחיפויים מלאכותיים אלו המדמים את מראה העץ, ניתן ליישם חיפוי עץ למקלחת עם שימוש בעץ טבעי, כאשר מדובר על עץ מלא מסוג טיק בורמזי עליו נרחיב בהמשך.

באילו אזורים במקלחת ניתן ליישם חיפוי מעץ

כיוון שחיפוי עץ משטחי עץ אפשרי גם במקלחות וחדרים רטובים אחרים, ניתן להתאים את העיצוב של חדר הרחצה לעיצוב הכולל של הבית או לייחד את החלל הזה בהתאם להעדפה אישית עם הוספת לוחות עץ דקורטיביים. קיימת אפשרות ליישם חיפוי עץ על קירות המקלחת שאינם חשופים למגע מים ישיר בהם, כמו קירות הסמוכים לקיר האמבטיה או המקלחון, או לחפות קיר אחד בלבד מעץ כדי להבליט אותו ולהוסיף עיצוב דקורטיבי מעניין וייחודי.

נוסף לקירות, קיימת אפשרות לחפות את הרצפה בחדר הרחצה עם לוחות ומשטחי עץ ייעודיים לריצוף של חללים פנימיים. המראה של רצפה מעץ יעניק לכל המקלחת אווירה מרגיעה ונעימה יותר, וכן גם יאפשר שימוש פרקטי הודות לתכונות של מגע מחוספס מעט ומניעת החלקה.

 

חיפוי עץ למקלחת מעץ טבעי

הבחירה ביישום חיפוי עץ מעץ טבעי ומלא מעניקה למראה הקירות ייחודיות, איכות ויוקרה לעומת משטחי חיפוי העשויים מחומרי גלם אחרים. כיוון שתנאי הלחות במקלחת וחדרי רחצה הם גבוהים במיוחד כתוצאה מהמים הזורמים בקביעות, יש צורך לבחור בחיפוי עץ טבעי העשוי מטיק בורמזי. עץ זה נחשב לאחד מהעמידים ביותר בכל תנאי מזג אוויר וטמפרטורה, ולכן הוא גם יהיה עמיד בפני לחות ונזקי מים.

התכונה הייחודית והבולטת בעץ טיק בורמזי היא השומניות הגבוהה שיש בו, כך שהפרשת השומניות מהעץ מקנה לו את יכולת העמידות הגבוהה שהוא ניחן בה, הן מפני חקרים ומזיקים הקיימים בטבע והן בפני פגעי מזג אוויר ותנאי לחות קיצוניים.

חיפוי עץ למקלחת ממשטחים דמויי עץ

חיפוי עץ למקלחת עם לוחות מעץ טבעי הוא אפשרי ומיוחד, אך מצד שני גם כרוך בעלות גבוהה כיוון שמדובר על ייצור חיפוי מחומר גלם טבעי ואיכותי. לכן קיימת אלטרנטיבה לחיפוי של המקלחת עם לוחות עץ באמצעות משטחים דמויי עץ, שאלו משטחים העשויים מחומרי גלם כמו עץ סינטטי או אלומיניום בגוונים הזהים לגווני העץ. חיפוי בעץ סינטטי או לוחות אלומיניום דמויי עץ נחשבים לזולים יותר להתקנה, וכן העמידות שלהם מתאימה להתקנה בחדרים רטובים בהם קיימים תנאי לחות גבוהים.

ראו גם: חיפוי עץ לקירות פנים מחיר | חיפוי עץ מדרגות

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!