איך לבחור חיפוי עץ לחלק החיצוני של הבית?

איך לבחור חיפוי עץ לחלק החיצוני של הבית? החלק החיצוני של הבית חייב להגן על הדיירים מפני מתקפות הטבע, ועדיין להיראות מזמין. למעשה, כאשר מתכננים פרויקט בין אם מדובר בנכס צמוד קרקע כמו בית פרטי למשל ובין אם מדובר בגורד שחקים או בניין 4 קומות בלה העיר אחד הדברים הכי חשובים הוא החיפוי של החלק החיצוני של המבנה. יש סוגים שונים של חיפויים כמו למשל חיפוי אלומיניום, חיפוי אלומיניום עם זכוכית, חיפוי שיש או אבן אחרת והפעם בחרנו לעסוק בחיפוי עץ. חיפוי שהפך לאחד החיפויים הכי רלונטיים בשנים האחרונות, גם בפרויקטים פרטיים וגם בפרויקטים מסחריים. אז אם אתם מעוניינים לשפר את חזית הבית שלכם או הפרויקט אותו אתם מתכננים, ואינכם בטוחים באיזה סוג חיפוי עץ לבחור, מאמר זה יסייע לכם. לפני בחינת הסוגים השונים של חיפויים, חשוב להבין שכל פרויקט חיפוי עץ חיצוני צריך לכלול גם שיקול של טיפול במעטפת שמשמש סביב פתחי חלונות ודלתות. אם החיפוי הקיים בבית שלכם התקלקל, סביר להניח שגם החלק החיצוני עשוי לדרוש החלפה, ויש לבחור בחיפוי חדש שיהיה תואם במראה ובתפקוד עם החיפוי החיצוני שאתם מתקינים.

חיפוי עץ

למה דווקא חיפוי עץ לחלק החיצוני?

לחומר העץ יש מגוון רחב של יתרונות ואנחנו רואים את זה בהמון תחומים, לא רק בתחום הבניה, העיצוב, האדריכלות ושיפוצים. העץ הוא חומר חי, טבעי, נושם, הוא גדל וצומח בטבע, לכן מן הראוי שהוא ימשיך לשרוד גם בתנאי חוץ. חשוב להבין שלא כל חיפוי עץ יתאים בתור חיפוי חיצוני ויש לבחור עץ שיתאים לחיפוי. בדרך כלל עצים שמתאימים למוצרים כמו דק או פרגולה, יתאימו גם בתור חיפוי חיצוני כמו איפאה, טיק, ארז ואורן. למעשה, חיפוי עץ חיצוני מביא איתו כמה יתרונות בולטים:

  1. העץ משתבח עם השנים – הסיכוי שתצטרכו להחליף או לתקן את החיפוי תוך פחות מעשר שנים קטן עד אפסי. מדובר בחומר סופר חזק, עמיד, גמיש וככל שהזמן עובר הוא רק הופך לטוב ואיכותי יותר, ממש כמו יין או גבינה משובחת שמיישנים. לכן, אם אתם בוחרים בעץ בתור חיפוי חיצוני למבנה שלכם, אתם מרווחים מוצר עמיד- השקעה משתלמת לאורך זמן.
  2. עיצוב מרשים – לא סתם עושים בעץ שימוש כבר אלפי שנים לבניה של רהיטים ומוצרי עיצוב דקורטיביים הביתה. העץ מעניק מראה אותנטי, כפרי, חמים, מיוחד והופך כל מבנה מתועש לפרויקט ייחודי ויוקרתי. אם אתם רוצים להעניק לפרויקט שלכם מראה מרהיב ביופיו, בחיפוי כמובן בחיפוי עץ איכותי.
  3. בידוד – לחומר העץ יש תכונות מבודדות מעולות. חיפוי איכותי המשלב גם חומרי בידוד, תוכלו להוזיל משמעותית את העלויות הקשורות לחימום וקירור הבית או המבנה. לכן, מדובר גם בחומר שהוא אקולוגי התורם לסביבה שלנו ומסייע באיזון הסביבה. הטמפרטורה בתוך המבנה תהיה טובה ונעימה לאורך כל השנה וזאת בשונה מחומרים אחרים שמוגבלים מבחינת הבידוד שלהם.
  4. איטום – אמנם עץ לא אוהב מים ולחות בכלל, אבל אם בוחרים את העץ המתאים ומשלבים איתו פתרונות ומערכת איטום מקצועית, מים לא יחדרו פנימה.

הבחירה הקלאסית של חיפוי עץ

חיפוי עץ זמין במגוון סגנונות, שהנפוצים שבהם כוללים רעפים ולוחיות, שמעניקים מראה טבעי וחם ויופי נצחי. איש מקצוע מתחום הבניה ממליץ לבעלי בתים לעתים קרובות על עץ לפרויקטים מובחרים.

אורן וארז

אורן וארז ה שני סוגי העצים העיקריים שמשמשים לפרויקטים של חיפוי עץ לשטחים חיצוניים. סוגי ארז כוללים ארז לבן מזרחי, ארז אדום וארז צהוב אלסקה; לכל סוג יש צבע שמתאים לשמו. בעוד שחיפוי אורן יכול להיות סביר מאוד, הוא אינו מסוגל לעמוד בפני ריקבון וחרקים כמו עץ ארז, שהוא גם יציב יותר מבחינה ממדית; ואינו מתרחב, מתכווץ, נסדק ומתעוות כמו אורן. ללא קשר לסוג חיפוי עץ שנבחר, הוא יחזיק מעמד זמן רב ויראה טוב עם גימור מגן. צבע אחיד מספק את ההגנה הטובה ביותר מפני נזקי מזג האוויר וקרינה, אבל אם אתם מעוניינים במראה של עץ טבעי, בקשו מאיש מקצוע מומחה בחיפויי עץ גימור חיצוני שמספק הגנה מפני קרינה.

חיפוי עץ מעל חיפוי קיים

ניתן להתקין סוגים מסוימים של חיפוי עץ מעל חיפוי קיים. כך, לדוגמא, אפשר להתקין חיפויי עץ רעפים על פני חיפויים ישנים, אבל ברוב המקרים, עדיף להסיר חיפוי ישן לפני התקנת חיפוי עץ חדש. לפני התקנת חיפוי חדש, יש להחליף את כל החיפויים הפגומים סביב פתחי החלונות והדלתות, וגם לתקן או להוסיף עטיפת בית על מנת לשפר את עמידות הבית שלכם בפני חדירת אוויר ונזקי רטיבות. החדשות הטובות הן שאיש מקצוע מומחה בחיפויי עץ ייעץ לכם לגבי האפשרות המתאימה ביותר לביתכם. בכל הנוגע לתחזוקה, יש לבדוק את החיפוי אחת לשנה לאיתור סדקים או נזקים שיש לתקן. עץ דורש ליטוש מחדש אחת לארבע עד שש שנים, בהתאם לסוג הגימור שבו אתם משתמשים.

חיפוי עץ מהונדס

קיימים סוגים שונים של חיפויים מהונדסים לבחירה, שמגיעים עם פריימר באורכים שונים וניתן להתקין אותם ישירות מעל חיפוי עץ, כך שניתן לבטל את הצורך במעטפת חיצונית. ללוחות עץ אלה יש בדרך כלל משטח חיצוני וקצוות מרופדים שמסתירים תפרים בין לוחות.

עלות חיפוי עץ

העלות לפרויקט חיפוי עץ נעה בין 800-1,5000 ₪ למטר מרובע. אם הבחירה היא בעץ מלא, המחיר יעלה לסך של 1,300-2,000 ₪ למטר מרובע. ניתן להתאים את החיפוי לסוגי ריהוט הגן או לריהוט הבית בהתאם לאזור בו מותקן החיפוי, בפנים או בחוץ, וההתאמה תעלה את המחיר לסך שנע בין 1,000-6,000 ₪ לפי סוג הריהוט.

אם מתקין חיפויים משתמש במנוף על מנת להוביל את חומרי החיפוי לבית, תשלמו תוספת של 300-800 ₪.

טיפים נוספים הקשורים בחיפוי עץ

  • התייעצו עם איש מקצוע המבין בתחום ויבצע עבורכם עבודה יסודית הכוללת תכנון ובחירת עץ מתאים לאופי המבנה ולצרכים שלו.
  • השוו מחירים לפני שאתם בוחרים חיפוי או איש מקצוע.
  • בדקו היטב אילו תהליכי תחזוקה החיפוי דורש כמו למשל טיפול נגד מזיקים הניזונים מעץ כמו למשל הטרמיטים, שיוף של העץ וצביעה שלו אחת לתקופה.
  • שימו לב לכיווני המבנה משום שיש סוגי עץ שלא מתאימים לחשיפה ממושכת לשמש.

לסיכום, אין ספק כי חיפוי עץ הוא אופציה מדהימה הן מבחינה דקורטיבית והן מבחינה פונקציונלית. תוכלו לשלב חיפוי עץ לא רק בחלקים החיצוניים של הפרויקט, חיפוי עץ מתאים גם בתור חיפוי פנימי וכעת כל שנותר לכם הוא פשוט לבחור ולבצע תכנון נכון. בין אם אתם מתקינים את החיפוי ממש מהתחלה כאשר הפרויקט נבנה שלב אחר שלב ובין אם החלטתם להוסיף את הפרויקט אחרי שהוא כבר קיים ועומד כמה שנים, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע המבין בתחום. תוכלו לקבל המלצות מאנשים אחרים אותם אתם מכירים מתחום הבניה וסייעו לכם בפרויקט כמו אדריכל או הקבלן שלכם למשל. לבחירת בעל המקצוע תהיה השפעה מירבית על איכות העץ, תהליכי התחזוקה הנדרשים וכמובן רמת הגימור הסופית של הפרויקט.

ראו גם: ריצוף עץ למקלחת | התקנת ריצוף עץ

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!