חיפוי חוץ דמוי עץ – מה לדעת לפני שבוחרים

מתקני עץ במרחב החוץ של הבית הם לא דבר חדש וגם לא נדיר. מרבית הפרגולות במרפסות וגינות הבתים בישראל, עשויות עץ ועדיין, עץ אמיתי ואותנטי לא יכול להתאים לכל יישום חוץ ובאופן ספציפי חיפוי קיר חיצוני. אז מדוע עץ יכול לשמש לבניית קונסטרוקציה חזקה של פרגולה, אבל כשרוצים לחפות את קיר החוץ של הבית, נדרש חיפוי חוץ דמוי עץ? והחיפוי דמוי העץ – עד כמה הוא באמת נראה כמו עץ? בשורות הבאות תוכלו לקרוא בדיוק על הנושא הזה.

חיפוי חוץ דמוי עץ

עץ במרחבי חוץ – מה הבעיה?

לא צריך אפילו לבדוק את זה, כדי לדעת שבכל בית ובכל דירה, מרבית פריטי הריהוט עשויים עץ. עץ הוא חומר גלם אסתטי, טבעי, חזק ומבודד, שמהווה פתרון חשוב ומרכזי בעיצוב הבית והמשרד. יחד עם זאת, כשמוציאים את העץ הזה החוצה, התמונה משתנה מן הקצה לקצה. הסיבה המרכזית לכך היא רגישות העץ לפגעי מזג האוויר: גשם, לחות, רטיבות, קרינת שמש ישירה – כל אלה מאכלים את העץ לאורך זמן ופוגעים לשחיקה מואצת שלו. כשמדובר בקונסטרוקציה של פרגולה זה יכול לעבוד מצוין משום ששמירה על שלמות העץ במצבו המקורי אינה מהווה חלק מרכזי באסתטיקה של הפרגולה, המה גם שאסתטיקה היא לא הערך המרכזי שמספקת הפרגולה. לעומת זאת, בחיפוי קיר אסתטיקה היא העיקר והיא באה לידי ביטוי בכל פרט ופרט בחיפוי. קילופי עץ, חריצים, בקעים וסדקים, אובדן גוון וכן הלאה – כל אלה פוגעים באופן משמעותי בערך המרכזי שמיועד החיפוי להעניק לנו. זאת בדיוק הסיבה שכאשר רוצים לבנות פרגולה, אפשר לבנות אותה עם קורות עץ אותנטיות, אבל כשרוצים לחפות קיר חיצוני, חיפוי חוץ דמוי עץ הוא הפתרון המתאים ביותר.

מה זה אומר חיפוי חוץ דמוי עץ?

חיפוי קירות חוץ הוא מודל עיצובי שניתן ליישם על כל אחת מחזיתות המבנה ובכל תצורה מועדפת. יחד עם זאת, אחד היישומים היותר שכיחים הוא חיפוי חזית הכניסה של המבנה. חיפוי חוץ דמוי עץ מיושם בדרך כלל בחזית הכניסה סביב דלת הכניסה, שגם היא זוכה לחיפוי עץ תואם משלה. העניין הוא שמהסיבות שפירטנו ממש כאן לעיל, החיפוי הזה לא באמת עשוי מעץ, אלא מחומר גלם אחר שניתן לעצב אותו כדמוי עץ. חומר הגלם המתאים ביותר למשימה זו הוא האלומיניום והסיבות המרכזיות לכך הן: קלות העיצוב והעיבוד של האלומיניום באופן שמאפשר יצירת מרקם עצי אותנטי, קלות המשקל של האלומיניום והעמידות הגבוהה שלו בתנאי חוץ ובפגעי מזג האוויר.

עד כמה חיפוי כזה אכן דומה לעץ?

ובכן, אפשר לומר שכל עוד לא תיגעו בו בידיכם, סביר להניח שלא תדעו כלל שלא מדובר בחיפוי עץ, אלא בפתרון חיפוי חוץ דמוי עץ. טכנולוגיות עיבוד האלומיניום המודרניות, מאפשרות ליצור כל מרקם ברמת דיוק של עשיריות מ"מ. ישנם קווי ייצור שמתמקדים אך ורק בפתרון הזה: פתרונות חיפוי ועיצוב דמוי עץ באמצעות אלומיניום והרמה הנוכחית היא כזאת, שלא ניתן להבחין כלל בכך שמדובר באלומיניום ולא בעץ, אלא אם נוגעים בחיפוי וגם אז, עדיין קשה להאמין. אז אם אתם רוצים להעניק לחזית הבית שלכם מראה עשיר של עץ ואתם רוצים שזה באמת ייראה כמו עץ ושזה יעשה את האימפקט של עץ אותנטי ואמיתי, חיפוי חוץ דמוי עץ יכול למלא עבורכם את המשימה בצורה מצוינת.

היכן מזמינים חיפוי כזה?

ככלל, בכל הקשור לחיפוי קירות, מדרגות ומשטחים אחרים בבית, אתם תמיד רוצים להזמין מגורם מקצועי שמתמחה בתחום הספציפי של חיפוי חללי פנים ומרחבי חוץ. במקרה של חיפוי חוץ דמוי עץ, אתם רוצים גם לוודא שאותו גורם מקצועי, מתמחה ספציפית בפתרונות למרחבי חוץ, שהם פתרונות שונים לחלוטין מאלו המיושמים בחללי פנים. בכל מקרה, חיפוי חוץ דמוי עץ הוא לא משהו שמזמינים במסגרייה, גם אם היא עובדת הרבה עם אלומיניום. היכולת להגיע לפתרון חיפוי שמדמה עץ בצורה אותנטית היא יכולת שמחייבת התמחות בראש ובראשונה בתחום החיפוי ופחות בתחום המסגרות. גורם מקצועי שמתמחה בתחום זה, ידע בדרך כלל לייצר עבורכם את פתרון החיפוי המדויק הרצוי לכם, לפעמים גם ישירות מן המדף. לחילופין, הוא ידע לפנות לגורם מקצועי שייצר את הפתרון עבורכם, אבל בכפוף לתכנית עיצוב שהוא בונה ובפיקוח צמוד שלו.

במילים אחרות, בהזמנת חיפוי חוץ דמוי עץ, מה שחשוב לכם הוא לא יכולות מלאכת הכפיים של איש המקצוע, אלא דווקא ההתמחות המקצועית בתחום חיפויי החוץ. גורם מקצועי כזה יוכל להציג בפניכם את כל אפשרויות החיפוי שתוכלו ליישם בחזיתות המבנה השונות, יוכל להציע לכם את כל מגוון העיצובים המובילים בעולם זה ויוכל גם להתאים עבורכם את הפתרון הטוב ביותר ולוודא שהוא גם מיוצר, מסופק ומותקן בביתכם בצורה מקצועית לגמרי. אתם רק צריכים באמת, להחליט כיצד הייתם רוצים שהחיפוי הזה ייראה ובחינת קטלוגים של חיפוי חוץ דמוי עץ יכולה להיות התחלה טובה מבחינתכם.

חיפוי סרגלי עץ – על התועלות של החיפוי

אם אתם שוקלים לעשות חיפוי עץ בבית, חשוב שתבחנו את כל מגוון הדוגמאות הקיימות וישנן לא מעט כאלה. דוגמת העיצוב של חיפוי עץ מגדירה כמובן את מידת האטרקטיביות, האסתטיקה והיופי שלו, אבל מעבר לכך, לדוגמת העיצוב יש השפעה גם המרחב בו הוא מותקן, כמו גם על התועלות הפונקציונליות שמספק החיפוי. בשורות הבאות נתמקד במודל של חיפוי סרגלי עץ, נספר לכם על סוג זה של חיפוי, על האופן בו הוא מתכתב עם המרחב ועל אופני יישום אפשריים שלו.

חיפוי סרגלי עץ – מה זה?

חיפוי עץ מגיע כמובן באינספור דוגמאות עיצוב, אותן ניתן להתאים לכל חלל פנים בהתאם לסגנון העיצוב המועדף או הנדרש. חיפוי סרגלי עץ הוא חיפוי עץ אשר עשוי מרצועות עץ צמודות זו לזו עם ריווח ביניהן. בכל חיפוי כזה ניתן להגדיר את הרוחב של כל סרגל וניתן גם להגדיר את הריווח בין סרגל לסרגל, כך שבתצורה פשוטה זו לכאורה, ניתן ליצור מגוון עיצובים שכל אחד מהם מכיל בתוכו ערכים עיצוביים שונים ומשפיע בצורה שונה על הסביבה. את הסרגלים ניתן להציב כמובן בצורה אופקית מהרצפה ועד התקרה, או בצורה אופקית מקיר לקיר. ניתן גם ליישם את החיפוי במודל של אלמנט עיצוב, כלומר לא לצורך חיפוי קיר שלם או חדר שלם, אלא כפריט עיצוב על גבי שטח פנים מצומצם של הקיר.

כיצד משפיע חיפוי הסרגלים על מרחב העיצוב בו הוא מותקן?

אנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים יודעים, שהשפעתו של פריט עיצוב על המרחב בו הוא מוצב או מותקן, לחלוטין אינה מסתכמת בתואר יפה או לא יפה. חיפוי עץ שנראה יפה מאוד בקטלוג, באולם התצוגה או בבית השכנים או החברים, יכול להיראות מאוד לא יפה ומאוד לא מתאים בבית שלכם ולהיפך. במקרה הספציפי של חיפוי סרגלי עץ, הערך המרכזי שתורם החיפוי למרחב הוא השפעתו על תפיסת המרחב של חלל הפנים. התקנת חיפוי סרגלים אנכי, יאפשר להגביר את תפיסת הגובה של החלל, בעוד שחיפוי עם סרגלים אופקיים, יאפשר להגביר את תפיסת הרוחב של החלל. ממש כמו שמראת קיר גדולה יכולה להגביר את תחושת המרחב הכולל של החלל בו היא מוצבת, כך יכול חיפוי כזה להגביר את תחושת המרחב לגובה או לרוחב. אם יש לכם צורך להגביר את אחת מתפיסות המרחב הללו, חיפוי הסרגלים יכול לתת לכם פתרון מצוין.

העשרת עיצוב הסרגלים

חיפוי הסרגלים נחשב לחיפוי יוקרתי ואסתטי והוא לכשעצמו יכול לספק לכם את כל הערך העיצובי הנדרש לכם. יחד עם זאת, אם אתם מרגישים שמדובר בעיצוב מעט מונוטוני, תוכלו להעשיר אותו באמצעות שילוב של משטחי תצורות על גבי הסרגלים, חריטה על גבי הסרגלים, משחקים במידות הרוחב של הסרגלים ובריווח ביניהם ועוד שלל מניפולציות, שתאפשרנה לכם להעניק לחיפוי מראה עשיר וחיוני יותר, מבלי לפגוע באפקט המרכזי שלו.

 

שיקולים פונקציונליים בבחירת חיפוי עץ

בבחירת חיפוי עץ, יש לקחת בחשבון גם את האפקט הפונקציונלי של החיפוי ובמיוחד את השפעתו על רמת הבידוד האקוסטי והתרמי. מבחינת בידוד אקוסטי, חיפוי סרגלי עץ הוא החיפוי המושלם להקטנת אקוסטיקה בחללים גדולים, שכן גלי הקול בחלל נקלעים בין הסרגלים ונבלעים בתוכם. יחד עם זאת, במידה ושיפור האקוסטיקה בחלל הוא אכן שיקול מרכזי מבחינתכם, אתם רוצים להזמין חיפוי סרגלים שמתוכנן למקסם את הערך האקוסטי עד תום. מבחינת בידוד תרמי, חיפוי הסרגלים דווקא לוקה בחסר, שכן הוא אינו יוצר שכבת בידוד בעובי אחיד. דברים אלה נכונים במיוחד בחיפויים שמבוססים על סרגלי העץ בלבד. אם גם סוגיית הבידוד התרמי חשובה לכם, תוכלו להוסיף לחיפוי משטח אחורי שגם ישפר מאוד את הנראות של החיפוי וגם יוכל לשמש כשכבת הבידוד המרכזית שמספק החיפוי.

תכננו היטב ועבדו עם אנשי מקצוע

בכל בחירה של חיפוי ולמעשה כל פריט עיצוב לבית, חשוב מאוד לעבור תהליך יסודי של תכנון בכדי להתאים את פתרון העיצוב האידיאלי עבור חלל הפנים הספציפי והדברים נכונים כמובן, גם בבחירת חיפוי עץ. חיפוי סרגלי עץ נחשב לחיפוי יוקרתי ואסתטי, המתאים בעיקר לחללים המעוצבים בסגנון עיצוב מודרני או כפרי מודרני ויכול לספק גם ערך גבוה לחללים הסובלים מאקוסטיקה גרועה. יחד עם זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, את עיצוב הבסיס ניתן להעשיר במגוון רחב של דרכים, לרבות שילובים של נישות, מדפים, מפתחים למיניהם ועוד. לאורך כל התהליך, משלב התכנון, דרך שלב הביצוע ועד שלב ההתקנה, חשוב מאוד שתעבדו עם אנשי מקצוע, שמתמחים ספציפית בעולם החיפויים. נגריה כללית לעניין זה, לא תוכלו לספק לכם את אותו הערך שמספק לכם בית עסק המתמחה בחיפויי עץ ומכיוון שחשוב לכם לעשות את המהלך הנכון ביותר בצורה הנכונה ביותר מבחינתכם, חשוב מאוד שתעבדו עם אנשי מקצוע בלבד, אנשי מקצוע שיוכלו לתת לכם את כל המידע על חיפוי סרגלי עץ ועל כל אפשרויות היישום שלו בתוך מרחב העיצוב.

 

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!