חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך: איך בוחרים את העצים שהכי מתאימים?

בהחלטה על חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך, האפשרויות הזמינות עשויות לבלבל. עץ טבעי, למינציה בלחץ גבוה, חיפוי עץ שעבר שינוי תרמי, חיפוי עץ לקיר מעץ טבעי והרשימה עוד ארוכה. הנה פירוט קצר של היתרונות של סוגי העץ השונים, על מנת שתוכלו להבין איך להחליט. אין להתעלם מהיופי של עץ טבעי בקבלת החלטה על חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך לפרויקט שלכם. גם אפשרויות חיפוי עץ אמיתי וגם חיפוי עץ מהונדס התפתחו ונחשבים לאפשרויות מדהימות עבור התקציב שלכם. יש לכם אפשרויות בחירה, אז בואו נשווה.

חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך למי זה מתאים?

העידן האלקטרוני בו אנחנו חיים הוביל לכך שאנחנו יכולים לבצע מגוון רחב של תהליכים, פעולות והרכבות מסוגים שונים ממש בעצמנו. היום רשת האינטרנט עמוסה במידע וידע בכל תחום, כך שכל אחד מאיתנו, עם קצת זמן פנוי והרבה מוטיבציה יכול לעשות הכל. ניתן לבנות חיפוי עץ לקיר בשיטת ”עשה זאת בעצמך“ יחסית בקלות אבל, יש כמה תנאים שאתם צריכים לעמוד בהם, אחרת, עדיף שתזמינו איש מקצוע המתמחה בתכנון, יצור והתקנה של חיפוי קיר.

    1. יש לכם זמן ללמוד את הנושא – מדובר בתהליך הדורש ידע ולא כל אחד יכול לבנות ולהרכיב קיר שלם. לכן, אם יש לכם את הזמן לקרוא, לצפות בסרטונים ולהבין מה אתם צריכים לעשות שלב אחר שלב, תוכלו בהחלט לבצע את תהליך הרכבת החיפוי בעצמכם.
    2. יש לכם עם מי להתייעץ – הידע ברשת הוא טוב ורובו גם אמין אבל הוא לא מספיק במקרה של הרכבת חיפוי עץ. לא כל עץ מתאים לכל קיר וזה משהו שצריך לבדוק אותו היטב מראש. עליכם לוודא איזה סוג קיר יש לכם, האם זה קיר בטון או גבס, לבחון איזה חיפוי מתאים לחלק הספציפי בו אתם רוצים להתקין את הקיר ואיזה תהליכים החיפוי צריך לעבור לפני ההתקנה וגם אחרי.
    3. יש לכם ידי זהב- כן מדובר בעבודה לא פשוטה וזה דורש ידיים עובדות. דיוק, מקצועיות ואיכות, ישפיעו על רמת הגימור של החיפוי וזה משהו שאין להקל בו ראש. כעת אחרי שהבנתם מי יכול לבנות חיפוי קיר מעץ, זה הזמן לגלות את סוגי העצים הקיימים.

 

חיפוי עץ איפאה

סוגי העצים העמידים ביותר הזמינים לפרויקטים של חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך הם חיפוי עץ איפאה. זהו עץ יפהפה ועשיר עם שונות צבעים מבהיר לחום זית, ועד חום כהה בגוון אדום. ניתן לשפר את חיפוי עץ איפאה ולשמור אותו כמו חדש עם גימור שמן טבעי. עץ איפאה הוא הגימור הטוב ביותר לספיגה בסיבים צפופים, או שניתן לבצע גימור טבעי פופולרי ומרהיב בגוון אפור-כסף. שילוב האפשרויות יוצר מראה חיצוני חמים אטרקטיבי, אבל יש לקחת בחשבון גם את שיקולי התחזוקה והבטיחות. עץ איפאה ידוע בחוזקו ובצפיפותו הגבוהה, ודירוג גבוה של בטיחות אש. הוא מתאים לתנאי אקלים לחים, כך שאין צורך באיטום.

חיפוי עץ תרמי

חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך מעץ תרמי מהווה אפשרות לחיפוי עץ טבעי שמתאים לפרויקטים של חיפוי חיצוני. הוא שונה מאפשרויות חיפויי עץ אחרות, מבחינת הביצועים והיציבות יוצאת הדופן, שמתבטאת בהתפשטות והתכווצות מינימלית. זהו עץ אמיתי שנחשב לעמיד ויפה באופן טבעי. הגוונים החומים של עץ תרמי אטרקטיביים והעץ נראה כמו חומרי חיפוי אחרים מעץ. הוא נטול רעילות ובטוח לסביבה ולאנשים. חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך מעץ תרמי אינו דורש תחזוקה מלבד ניקוי מדי פעם. בדומה לחומרי חיפוי רבים אחרים מעץ קשה, ניתן לסיים אותו בגימור עץ קשיח על מנת לשפר את וריאציות הגוון בעץ או להשאירו ללא גימור כדי שיתיישן בחן לאפור כסוף.

עץ מרוכב

עץ מרוכב מתייחס לייעוד מחדש של פסולת עץ למוצרי חיפוי שמישים. ניתן לדחוס שבבים קטנים ונסורת בקיטור לדימוי קרוב מאוד של חיפוי עץ אמיתי, כולל תוספת גימור להשגת מראה של עץ אמיתי מרהיב.

מורכבות ההתקנה

בהתאם למאפייני האזור ולעיצוב הבית, גישה לכמה חלקים גבוהים בהתקנת החיפוי עשויה להיות מורכבת, מה שעלול להיות מתורגם למסוכן, גוזל זמן או יקר, בהתאם לתחזוקה שאתם מקפידים עליה. ללא קשר לסוג הנבחר לפרויקט חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך, יצירת חלל אוויר מאחורי החיפוי, במיקום שבו מים יכולים להתנקז ולחות יכולה להתייבש היא המפתח. חיפוי עץ מספק גימור קלאסי למראה נהדר לבית, והבחירה בעץ הנכון מאפשרת מעט מאוד זיהום בייצור.

מאפייני פרויקט חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך

ניתן למצוא מוצרים איכותיים של חיפויי עץ צבועים מראש. מורחים מספר שכבות צבע על שני הצדדים, ופשוט חותכים את החיפוי לאורך, צובעים את הקצוות ומתקינים אותו. חברה עם מוניטין מצוין בתחום תעניק לחיפוי שלכם אחריות בין 15 ל-30 שנים. אם ההעדפה היא לבצע פרויקט חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך, התהליך יהיה קל ואיכותי אם תקחו בחשבון את כל השיקולים, ותקדישו גם את הזמן לייבש את החיפוי.

מחירון חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך

      • חיפוי קיר מעץ ממוחזר בעיצוב אורבני. מ-150 ₪ למטר מרובע.
      • חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך לחיפוי קיר בסלון. עלות החומרים לעץ איפאה מתחילה מ-460 ₪.
      • חיפוי קיר פנימי מעץ איפאה או אלון לחיפוי חדר שינה, סלון או מטבח. מ-300 ₪.
      • חיפוי עץ לקיר טלוויזיה. המחיר נע בין 2,500-3,000 ₪.
      • חיפוי קיר דמוי עץ לחדר פנימי מחומר סינטטי. מ-120 ₪.
      • חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך לקיר חיצוני מעץ אלון. מ-400 ₪.
      • חיפוי משילוב של עצים. 32 ₪ עד 80 ₪ למטר מרובע, בהתאם לסוגי העצים והסגנונות הנבחרים.

חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך מאפשר עמידות של 40 עד 55 שנים, אם החיפוי מתוחזק באופן קבוע ובקפידה.

בשורה התחתונה, החיפוי הנכון חשוב!

עיצוב הפנים של הבית הוא פרויקט שצריך להתבצע מתוך שיקול דעת, במיוחד כשזה מגיע לפרויקט חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך. בכל סוג של מוצר חיפוי שתבחרו, הרכישה אינה זולה, כך שכדאי שתבצעו את הפרויקט היטב כדי שלא תצטרכו לבצע אותו שוב. מטרת החיפוי היא הגנה על הבית מפני פגעי מזג האוויר, עם אפשרות זרימת אוויר כך שהקיר הפנימי שלכם יוכל להשיל לחות מבחוץ ומבפנים. מטרה נוספת היא ביצוע שתי המשימות האלו בסטייל, מכיוון שהבחירה שלכם לפרויקט חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך תשפיע על עיצוב הפנים של הבית, ובצדק או שלא, גימור פני השטח הוא זה שמעניק את התפיסות לגבי איכות הבית.

שימו לב, לפני שאתם רוכשים חיפוי כזה או אחר, בחרנו את סוגי החיפויים הקיימים, את היתרונות אל מול החסרונות של כל חיפוי, שימו דגש לא רק על המחיר אלא על רמת החספוס והצפיפות של החיפוי, מה המטרה שלו, איך מרכיבים אותו שלב אחר שלב, בדקו שהחיפוי עבר תהליכי חיטוי נגד מזיקים ורק אז המשיכו בתהליך.

ראו גם: חיפוי עץ לקיר בסלון | חיפוי עץ לקיר מחיר

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!