חיפוי עץ ללובי – לוק מרשים לכניסה לבניין

שטח הכניסה של כל מבנה מעניקה לאורח/מבקר את הרושם הראשוני מהמהות והקונספט שלו, בין אם מדובר על מבנה מגורים או מבנה לצרכים עסקיים. אזור הכניסה הראשי של המבנה נקרא לובי, והמראה העיצובי שלו הוא זה המייחד את הנראות הכללית של הבניין. כדי להעניק לדיירים וגם למבקרים בבניין את הרושם הנכון בנוגע לאיכותו ויופיו של המבנה, מומלץ להכיר את האפשרות של יישום חיפוי עץ ללובי הבניין שיעניק יופי, אסתטיות ועיצוב מרשים וייחודי לכל שטח הכניסה הראשי במבנה.

חיפוי עץ ללובי

טרנדים חמים בעיצוב כניסות ולובי של מבנים

אם בעבר לובי של מבנה הסתכם בדלת כניסה ראשית, מעלית קטנה ומספר מדרגות המובילות אל הדירות הקיימות בבניין – כיום הלובי מקבל מקום של כבוד בכל מבנה חדש שמוקם ולכן ניתן לראות שטח כניסה גדול ומרווח, תקרות גבוהות, דלת כניסה רחבה ומעוצבת ומספר מעליות מרווחות לנוחות הדיירים. כיוון שהחלל בלובי כל כך גדול ומרשים, הרי זה מתבקש לייחד את האזור הזה עם פריטים מעוצבים ומיוחדים שיבליטו את יופיו באמצעות הוספת גופי תאורה מרשימים, עציצים מעוצבים, תמונות, ופריטי אקססוריז אחרים.

אחת מהאפשרויות להעצים את ייחודיותו של חלל הכניסה במבנה היא באמצעות יישום חיפוי דקורטיבי על קירות הפנים בלובי, כאשר חיפוי עץ ללובי יוכל להעניק את הטון הנכון ולהשתלב בצורה מושלמת עם כל סגנון עיצובי בחלל זה..

שדרוג מבנים ישנים עם חיפוי עץ ללובי

כאמור, במבנים ישנים לא הושם דגש מיוחד על שטח הלובי והוא שימוש בעיקר כשטח מעבר ראשי בו הדיירים עוברים כדי להגיע לדירתם/משרדם. לכן כדי להתאים את המהות הייעודית של לובי במבנה ישן לטרנד העיצובי של היום, מומלץ להוסיף חיפוי עץ ללובי של מבנים ישנים הזקוקים לריענון ושדרוג עיצובי התואמים לטרנדים החמים כיום בעולם העיצוב.

עבור מבנים ישנים הזקוקים לשיפוץ והסתרת פגמים וסדקים בקירות, ניתן לשלב את חיפוי העץ בלובי למטרות אסתטיות כך שמשטחי החיפוי יוכלו להסתיר את הפגמים הפחות מחמיאים שקיימים בקירות, במקביל להעצמת יופיו של הלובי והתאמתו לסגנון העיצובי העכשווי.

מה היתרונות של חיפוי עץ ללובי המבנה?

אחד מהיתרונות הבולטים של חיפוי עץ ללובי הבניין הוא בנראות העיצובית המיוחדת, כיוון שמראה עץ בחלל מעניק באופן מידי תחושה מרגיעה, נעימה וחמה יותר – שזוהי למעשה האווירה המתאימה ביותר לשטח הלובי שנועד להעניק לדיירים/מבקרים בו קבלת פנים מזמינה. מהות נוספת של חיפוי העץ בלובי המבנה היא האפשרות לחבר בין השטח החיצוני הקיים מחוץ לבניין לבין השטח הפנימי אליו נכנסים, שזהו אלמנט נוסף התורם לאווירה המזמינה והנעימה שקיימת בלובי המעוצב.

נוסף לפן העיצובי, חיפוי עץ ללובי מעניק כמה יתרונות פרקטיים לרמת הבידוד של המבנה. כיוון שעץ הוא חומר גלם טבעי, חזק ועמיד הוא יאפשר להעצים את הבידוד האקוסטי הקיים בחלל הלובי, וכן גם את הבידוד התרמי שינסוך באנשים הנכנסים אליו תחושה חמימה או נעימה בהתאם לעונות מזג האוויר.

חיפוי קירות בעץ מלא – יתרונות וחסרונות

ישנם סוגים רבים של חיפויי קירות פנימיים למבנים, כאשר חיפוי העץ הוא השכיח והאהוב ביותר מבחינה עיצובית ופרקטית. לרוב כשעולה הצורך ליישם חיפוי קיר מעץ במבנה כזה או אחר, מדובר על חיפוי העשוי מעץ מלא וטבעי. סוג חיפוי זה הוא למעשה לוחות ומשטחים שנחתכו וסותתו מעץ מלא, שצורתם וצביעתם נעשית על ידי נגר מקצועי בהתאם לבחירה העיצובית של הדיירים במבנה.

חיפוי קיר מעץ מלא נחשב לאיכותי ועמיד מאוד, אך מצד שני סוג חיפוי זה עשוי לעלות יותר לעומת סוגי חיפויים אחרים.

חיפוי קירות דמוי עץ – יתרונות וחסרונות

אפשרות נוספת ונפוצה לחיפוי עץ בקירות פנים היא באמצעות חיפוי דמוי עץ, שזהו חיפוי המורכב משתי שכבות שונות כאשר משטח העץ הוא החלק החיצוני הנראה לעין על גבי הקיר. אחד מחיפויי דמוי עץ הנפוצים הוא חיפוי עם משטח מצופה בעץ, שזהו משטח דמוי קרטון אליו מוצמדת שכבה דקה מאוד של עץ טבעי, ואילו החיפוי השני הוא חיפוי בעץ סינטטי שזהו משטח העשוי חלקו משיירי עץ וחלקו מחומר סינטטי.

חיפוי דמוי עץ מעניק את המראה הדקורטיבי והחם המאפיין את משטח העץ, אך הוא אינו מעניק את התכונות הפרקטיות של איכות ועמידות לאורך זמן. יחד עם זאת מדובר על סוג חיפוי זול יחסית לעומת חיפוי מעץ מלא, ולכן הבחירה בחיפוי דמוי עץ יכולה לחסוך בעלויות עבור דיירים המעוניינים בחיפוי עץ ללובי במחיר נמוך.

כיצד לבחור חיפוי עץ ללובי של הבניין?

חיפויי עץ ייעודיים לחלל הלובי במבנים יכולים להיות מעץ אלון, אקויה או סידר שהינם עמידים ומעניקים מראה אסתטי, יוקרתי ומעוצב. אם רוצים להוזיל את העלויות ניתן לבחור בחיפוי דמוי עץ, המאפשר בחירה של שלל גווני עץ ועיצובים מעניינים במחירים נמוכים יחסית. בחירה בחיפוי עץ שיתאים ללובי של הבניין צריכה להיעשות על פי הצורך העיצובי והפרקטי כאחד, ולכן רצוי להיעזר בבעל מקצוע מוסמך בתחום חיפויי קירות מעץ למבנים פרטיים ועסקיים.

ראו גם: חיפוי עץ בסלון | חיפוי חוץ דמוי עץ

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!