חיפוי עץ לקיר חיצוני: בחירת העץ הנכון

חיפוי עץ לקיר חיצוניבחירת העץ הנכון

רובנו משקיעים לא מעט זמן, אנרגיה, מחשבה וכן גם לא מעט כסף, זאת במטרה שהבית שלנו יהיה מעוצב בצורה מרשימה ויפה. שנרגיש בו בנוח. הפעם בחרנו להתמקד דווקא בחלקים החיצונים של הבית ולא בפנים. בעשור האחרון, אנו רואים עוד ועוד פרויקטים גם במרכזי הערים וגם בפרברים, מחופים בחיפוי עץ לקיר חיצוני. חיפויה עץ מעניק לבמנה או לבית מראה דקורטיבי יחודי, מרשים ויוצא דופןלמעשה, כאשר אנחנו מתכננים פרויקט, אנחנו לוקחים בחשבון גם את החלק החיצוני שלו וגם את הפנימי. לכן, שמדובר בחיפוי, מומחים בתחום העיצוב מדריכים בעלי בתים ויזמים על האפשרויות השונות לפרויקטים של חיפוי עץ, מהחיפויים היקרים המהונדסים ועד לחיפויים הלא יקרים. קבלן חיפוי מציע סגנונות ייחודיים של חיפויי עץ, ומאמר זה מפרט את סוגי העצים והחיפויים, כולל עלויות וגורמים שונים שיש לקחת בחשבון לפני ביצוע הפרויקט. לחיפוי עץ לקיר חיצוני יתרונות רבים גם בהיבט העיצובי וגם בהיבט הפרקטי. בשורות הבאות נציג בפניכם את סוגי החיפוי הקיימים, את טווח המחירים ועל מה חשוב לשים לב שבורחים חיפוי עץ לקיר חיצוני

סוגי חיפוי עץ לקיר חיצוני

אלון לבן. צבע אפור מתאים היטב למטרות חיפוי עץ בבתים מודרניים.

אלון אדום. עץ סופר עמיד, שמשמש לפרקטים ולרצפות עץ דקות בבתים שנבנו בשנות השבעים ואילך. חומר זה מאפשר צביעה יפה.

אלון לבן משומן. זוהי אפשרות של חיפוי עץ בצבע וניל, עם מראה מט שטוח, שזקוק לתחזוקה. יש לשמן אותו כל שנתיים.

אורן משוחזר. עץ רך כתום שמתאים לחיפויי קירות.

אגוז. מעצב בתים וגינות ממליץ על חיפוי עץ עם עץ אגוז, שמתאים לכל הסוגים והצבעים של הרהיטים. זהו עץ רך שמגיע בלוחות רחבים.

סוגי עצים

עץ קשיח מהונדס. השכבה העליונה והשכבה התחתונה עשויות מדיקט. שתי השכבות מחוברות יחד ליצירת עץ קשה מאוד, כך שיש פחות סיכון לעיוות, והוא סופר עמיד.

למינציה. מוצר דמוי עץ שמתאים לפרויקטים של חיפוי עץ לקיר חיצוני עם חומר שנראה כמו עץ, עם וריאציות של צבעים, זול ועמיד.

השפעות על עלות חיפוי לקיר חיצוני

ללוחות בעובי של 18 מילימטרים, העלות הממוצעת לפרויקט חיפוי לקיר חיצוני נעה בין 440 ₪ ל-1,400 ₪ למטר מרובע, בהתאם לסוג העץ הנבחר.

סוגי עצים שונים יקרים יותר או פחות, בהתאם למאפייניהם, הכמות שיש להוביל, מורכבות העבודה והיקף העיבוד שהם דורשים.

גודל הלוחות

גודל הלוחות הוא המידות של כל לוח בפרויקט חיפוי לקיר חיצוני. ככל שהלוח עבה יותר, כך העלות תהיה גבוהה יותר. ברוב המקרים, לוחות בעובי אחיד, ללא קשר לרוחב, זמינים במחיר ממוצע דומה למטר מרובע, בהתאם לסוג העץ. בדרך כלל, לוחות עבים מעורבבים עם לוחות דקים יותר.

שני השיקולים העיקריים בבחירת מידה הם: 

  1. ככל שהלוח עבה יותר, כך מחיר הקנייה למטר מרובע גבוה יותר.
  2. ככל שהלוח צר יותר, כך יש להתקין יותר מטרים קוויים של חיפוי עץ לקיר חיצוני למ"ר, מה שאומר שעלויות ההתקנה יגדלו אם הבחירה תהיה בלוחות צרים יותר.

עלות חיפוי עץ חיצוני

עלות חיפוי עץ לקיר חיצוני נעה בין 800-1,500 ₪ למטר מרובע. אם החיפוי מתבצע מעץ מלא, המחיר יהיה בין 1,300-2,000 ₪ למטר מרובע

שילוב של ריהוט גן עם חיפוי עץ מעלה את המחיר לסכום שנע בין 1,000-6,000 ₪, ואם קבלן החיפוי צריך להשתמש במנוף על מנת להוביל את חומרי החיפוי לבית, תידרש תוספת עלות שנעה בין 300-800 ₪.

מה חשוב לשים לב אליו כאשר בוחרים לתכנן חיפוי מעץ לקירות חיצוניים?

בשונה מהקירות הפנימיים בבית, הקירות החיצוניים סופגים לא מעט מכות“. הם חשופים לשמש ולגשם, לקור, לחום וללחות, לכן חשוב שהחיפוי שאנחנו בוחרים יהיה עמיד. אנחנו צריכים לוודא שיש התאמה בין כיווני האוויר לכמות השמש שהחיפוי אמור לספוגלאורך השנים לבין סוג העץ שאנחנו בוחרים, שכן יש סוגי עצים שרגישים לשמש למש. עלינו גם לבדוק כי כי החיפוי עובר את כל תהליכי האיטום החשובים, כלומר יספק הגנה מפני חדירה של מים ולשאול לגבי תהליכי התחזוקה הנדרשים בו

חיפוי קירות חוץ עץ

עולם האדריכלות הוא עולם ומלואו, ולכן במהלך השנים ניתן לראות סוגים שונים ומיוחדים של מבנים מרשימים שנבנו על פי טרנדים חמים בתחום עיצוב מבנים, כאשר בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד אלמנטים מרשימים של עץ תופסים חלק משמעותי בתהליכי העיצוב החיצוני של מבנים.

כיום העץ משמש עבור חיפוי של קירות חיצוניים, זאת ללא צורך בשבירה או הריסה של תשתיות הקיר הקיימות, אלא יישום של לוחות ומשטחי עץ בצורה אסתטית על גבי קירות הבטון הקיימים. חיפוי קירות חוץ עץ היה עד לא מזמן תהליך בלתי אפשרי ואף לא מומלץ, כיוון שהעץ הינו חומר גלם שאינו עמיד מספיק בפני נזקים סביבתיים שונים כמו פגעי מזג אוויר ומזיקים, אך הודות להתפתחות הטכנולוגיה בענף הבנייה – ניתן ליצור שלל עיצובים יוקרתיים ומיוחדים עם חיפויי עץ עמידים ואיכותיים המיועדים גם לקירות חיצוניים.

חיפוי קירות חוץ עץ – מה המטרה בכך?

שימוש בחיפוי קירות עם משטחי עץ על גבי קירות חיצוניים מאפשר להעניק לכל המבנה מראה חמים, מזמין ורענן יותר שאלו תכונות המייחדות את סגנון העיצוב הכפרי. בעבר קונספט עיצובי זה היה מיושם לרוב בחללים הפנימיים של המבנה כמו עיצוב והקמת מטבח כפרי, שילוב רהיטים ואלמנטים בחללים מרכזיים כדי להעצים את האווירה הביתית וחמימה של המבנה וכו'.

כיום ניתן להפיק את המראה אלגנטי והחמים כבר במראה החיצוני של המבנה, זאת על ידי יישום של משטחי חיפוי מעץ המיועדים לציפויבאמצעות חיפוי קירות חוץ עץ ניתן להשיג מראה ייחודי, יוקרתי ומרשים יותר לקירות החיצוניים של כל מבנה. הקירות החיצוניים. מראה העץ יכול להשתלב בקלות עם כל סגנון עיצובי כמו בטון, אבן, זכוכית או קרמיקה ולכן באמצעות חיפוי קירות חוץ עץ ניתן להשיג מראה ייחודי, יוקרתי ומרשים יותר לקירות החיצוניים של כל מבנה.

מה היתרונות של חיפוי קירות חוץ עם לוחות עץ?

אחד מהיתרונות הבולטים של חיפוי עץ בקירות הוא האפשרות להשגת מראה מיוחד ומעניין יותר לקיר, דבר שלא ניתן להשיג באמצעות צביעה או הדבקת טפטים על הקירות הקיימים. העץ מעניק באופן טבעי הרגשה ואווירה חמימה, רגועה ונעימה יותר בכל מקום בו הוא נמצא כך שציפוי קירות חיצוניים עם חיפוי עשוי מעץ יקנה את המראה המזמין והביתי גם לקירות החיצוניים שבמבנה.

נוסף למראה הייחודי והשילוב של העץ עם שלל חומרי גלם אחרים להשגת מראה מעוצב ואלגנטי, חיפוי העץ יחסוך את הצורך בביצוע עבודות שיפוץ ושדרוג לקירות המבנה כדי להתאימו לנוף ולסביבה, כיוון שמראה העץ משתלב בצורה נהדרת עם כל מקום ואווירה בין אם מדובר על מבנה בעיר או ביישוב פסטורלי.

יחד עם יתרונות אלו, לעץ יש תכונות המעניקות לו פונקציונליות גבוהה נוסף למראה הדקורטיבי שהוא מעניק, כיוון שחיפויים מעץ מסוגליםחיפוי קירות חוץ עץ היה עד לא מזמן תהליך בלתי אפשרי ואף לא מומלץ, כיוון שהעץ הינו חומר גלם שאינו עמיד מספיק בפני נזקים סביבתיים שונים כמו פגעי מזג אוויר ומזיקים להעניק בידוד תרמי ואקוסטי לכל מבנה. באמצעות הוספת שכבת בידוד לקירות המבנה, ניתן לשמור על טמפרטורה נעימה בתוך החללים הפנימיים של הבית וכך לחסוך את הצורך בהפעלת אמצעי קירור או חימום. לוחות העץ שמסוגלים לבודד רעשים בצורה אקוסטית טובה יוכלו להפחית מרעשים חיצוניים להיכנס לתוך המבנה, וכן גם יבצעו פעולה הפוכה של הפחתת רעשים בתוך המבנה המחופה אל החלל החיצוני שלו.

חיפוי קיר חיצוני בעץ טבעי – האם זה כדאי ומתי?

לרוב כשמדברים על חיפוי קירות חיצוניים עם משטחי ולוחות עץ, הכוונה היא ליישום של חיפוי העשוי עץ טבעי. בדרך הזו ניתן ליהנות מכל היתרונות שיש לעץ להציע כמו מראה טבעי ואלגנטי, שילוב עם כל סגנון עיצובי, יכולות בידוד גבוהות וגם קלות ונוחות עבודה עם משטחי עץ. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי החיסרון שקיים בעץ הוא חוסר העמידות למים וסביבה לחה, ולכן חשיפה ממושכת למפגעים אלו עשויים להשפיע על איכות ועמידות העץ עד כדי פגיעה בו.

חידושים טכנולוגיים כיום בתחום האדריכלות והבנייה מאפשרים לחפות את הקירות החיצוניים עם משטחי חיפוי עשויים מעץ טבעי, אך יש לבחור את העץ המתאים לסוג חיפוי זה כדי ליהנות מחיפוי דקורטיבי ועמיד למשך זמן. אחד מסוגי העץ הייעודיים לחיפוי של קירות חוץחידושים טכנולוגיים כיום בתחום האדריכלות והבנייה מאפשרים לחפות את הקירות החיצוניים עם משטחי חיפוי עשויים מעץ טבעי הוא עץ האיפאה, שזהו עץ בעל צפיפות סיבים ברמה גבוהה המקנה לו את העמידות והחוזק גם בתנאים סביבתיים מאתגרים כמו גשמים, רוחות, לחות, קרינת שמש וגם הימצאות חרקים ומזיקים.

לכן כאשר המטרה היא להקנות לקירות החיצוניים של המבנה מראה מרשים, יוקרתי ומעט פראי כדאי להשתמש בחיפוי עם עץ טבעי לקירות שיהיו חזקים ועמידים בפני מפגעים סביבתיים שונים.

חיפוי קירות חיצוניים עם לוחות דמויי עץ

בסביבות אגרסיביות החשופות לנזקים סביבתיים רבים כמו מבנים שנמצאים בקרבת הים שם קיימת לחות גבוהה, כדאי להימנע משימוש בחיפוי קירות חוץ עם עץ טבעי. כדי להשיג את המראה האלגנטי והיוקרתי שחיפוי העץ מעניק, ההמלצה היא ליישם משטחי חיפוי לקירות העשויים מחומרים דמויי עץ כמו חיפוי עם עץ סינטטי או חיפוי קיר מאלומיניום דמוי עץ, שאלו יעניקו את המראה האלגנטי של העץ בשילוב של חיפוי עמיד ויציב למשך זמן.

תהליכי בנייה של מבני בטון כוללים שימוש בחומרי גלם איכותיים ועמידים לצרכי ההקמה של מבנים חזקים, עמידים ואיכותיים בנוסף לשימוש בחומרי בנייה ייעודיים לתכנון העיצובי של כל מבנה. למרות שמבנה נועד לענות על צורך פרקטי של הדיירים בו, עליו להיות גם בעל מאפיינים עיצוביים מתאימים כדי להעלות את רמת הנוחות וההנאה מהמבנה החדש.

המראה העיצובי של המבנה איננו נוגע רק לחללים הפנימיים המצויים בו, אלא גם לשטח החיצוני של המבנה – שאלו הם הקירות החיצוניים התומכים בו. כיוון שהשימוש הנפוץ בתהליך הקמת מבנה הוא עם בטון, המראה הסופי של מבנה שמוקם הוא בצבע אפור/לבן בהתאם ליסודות הבטון יושמו בתהליכי הבנייה. כדי לשדרג את הנראות העיצובית החיצונית של מבנה פרטי ציבורי, עסקי או מסחרי יש להשתמש במשטחי חיפוי ייעודיים לכך, ביניהם ניתן למצוא גם את חיפוי חוץ עץ.

 

מהו חיפוי חוץ?

מדובר על משטחים עמידים ואיכותיים המיושמים על גבי הקירות החיצוניים הקיימים במבנה, כך שאותו חיפוי מכסה ומסתיר את יסודות הבטון המקוריים הקיימים במבנה. משטחי חיפוי חוץ עונים על הצורך העיצובי של הדיירים במבנה, כך שניתן לתכנן גם את הנראות החיצונית של כל מבנה בהתאם להעדפה אישית, וכן לשלב את קונספט העיצוב הפנימי של המבנה עם העיצוב החיצוני באמצעות בחירת חיפויי חוץ מתאימים.

 

מה היתרונות של חיפוי חוץ למבנים?

אחד מהיתרונות המרכזיים שיש לחיפוי חוץ למבנים הוא היתרון העיצובי, כיוון שמשטחי החיפוי מאפשרים לשחק במראה העיצובי החיצוני של כל מבנה, וכך לשנות את המראה הבנאלי של קירות בטון אפורים או ללבנים עם קיר חיצוני מעוצב ובולט. נוסף ליתרון העיצובי, חיפוי חוץ מסייע להעניק למעטפת המבנה שכבת הגנה נוספת מפני מפגעים סביבתיים הנמצאים באוויר כל העת כמו גשמים, רוחות, קרינת שמש, אבק, לחות ומפגעים אחרים העשויים להזיק לשכבת הבטון במרוצת השנים.

האם יש הבדל בין חיפוי חוץ לחיפוי פנים?

חיפוי חוץ במבנים הפך להיות פתרון עיצובי ופרקטי מבוקש בשנים האחרונות, כך שהרבה מעצבים ואדריכלים בוחרים לשלב במבני מגורים, משרדים וגם מבני מסחר אלמנטים של חיפוי בעץ להדגשת הייחוד והיופי העיצובי של המבנה. יחד עם זאת יש להבחין בין חיפוי חוץ לחיפוי פנים של מבנים, כיוון שתנאי הסביבה של כל אחד מאזורים אלו במבנה הינם שונים לחלוטין ולכן סוגי החיפויים משתנים בהתאם.

כשמדברים על חיפוי פנים למבנה המטרה היא לרוב עיצובית, שכן חללים פנימיים במבנה אינם חשופים לנזקים סביבתיים שונים כמו האזורים החיצוניים של המבנה. לכן השימוש בחיפוי פנים יהיה עם חומרי גלם טבעיים יותר, ואילו בחיפוי חוץ הבחירה תהיה במשטחי חיפוי העשויים מחומרים סינטטיים ומלאכותיים כמו חיפוי דמוי עץ שהוא עמיד יותר בתנאים חיצוניים.

 

חיפוי חוץ עץ – האם הוא מומלץ?

כדי לחפות קירות חיצוניים של מבנה בצורה עיצובית וגם פרקטית, הבחירה הנפוצה תהיה שימוש עם משטחי חיפוי דמויי עץ. חיפוי חוץ עץ יקנה לקירות החיצוניים של המבנה מראה דקורטיבי יותר, כאשר המאפיינים של מראה העץ ישתלבו בצורה מושלמת עם הקונספט העיצובי הכללי של המבנה. מראה העץ יוצר אווירה חמימה, נעימה ומרגיעה יותר ולכן חיפוי עץ יכול להתאים לכל סגנון של עיצוב וגווני צבע הנמצאים בקירות החיצוניים.

השימוש במשטחי חיפוי דמויי עץ ולא עץ טבעי הוא הכרחי עבור הקירות החיצוניים של מבנים, כיוון שעץ טבעי פחות עמיד לנזקים סביבתיים לעומת חיפוי העשוי מחומרים סינטטיים במראה עץ. חיפוי דמוי עץ יכול להיות עשוי מעץ סינטטי או פרופיל אלומיניום, שאלו חומרים בעלי עמידות גבוהה במיוחד הייעודיים להתקנה בקירות חוץ החשופים לפגעי מזג אוויר ונזקים סביבתיים שונים.

חיפוי חוץ מעץ סינטטי

עץ סינטטי הוא עץ מעובד המורכב ברובו מחומרים תעשייתיים, כאשר השכבה החיצונית הבולטת של משטחי העץ עשויה משכבת עץ טבעית דקה מאוד, דבר המקנה למשטחים הללו מראה של עץ טבעי במקביל למזעור הנזקים שמשטחים אלו עשויים לצבור לעומת עץ טבעי. למרות שמשטחים העשויים עץ מלא וטבעי נחשבים לחזקים ואיכותיים, יש לקחת בחשבון כי העץ המלא זקוק לפעולות תחזוקה רבות בצורה שוטפת כדי לשמור על איכותו ומראהו.

משום כך במקרה של יישום חיפוי חוץ במבנים, הבחירה תהיה במשטחים העשויים עץ סינטטי כדי לחסוך את הצורך בתחזוקה מרובה של קירות החוץ במבנה, וכן להקטין ככל הניתן את הנזקים הסביבתיים שאותם לוחות חיפוי עשויים לצבור במהלך הזמן.

חיפוי חוץ מאלומיניום דמוי עץ

אפשרות נוספת ליישום חיפוי במראה עץ לקירות החיצוניים של המבנה היא באמצעות שימוש בחיפוי אלומיניום, אותו ניתן לצבוע ולהתאים למראה של עץ טבעי המשדרג את הנראות החיצונית של המבנה. האלומיניום נחשב לחומר גלם מושלם לצרכי בנייה, כיוון שהאלומיניום הוא קל משקל, עמיד גם למזג אוויר קיצוני, איננו מצריך תחזוקה רבה וגם העלות שלו היא נמוכה יחסית. מאפיינים אלו מאפשרים להעניק לקירות החוץ במבנה מעטפת הגנה טובה יותר, כיוון שחיפוי החוץ מאלומיניום דמוי עץ יחזק את המבנה וימנע פגיעה וחדירה של מפגעים סביבתיים שונים.

עולם העיצוב מזוהה עם אינספור טרנדים שונים ומיוחדים הקשורים לתחום הנראות של מבנים, בין אם מדובר על הנראות הפנימית או החיצונית שלהם. לרוב המטרה בעיצוב היא להבליט את המראה המרשים והייחודי של כל מבנה שנבנה, אך הודות לשלל חידושים בתחום הבניה המטרה בעיצוב של מבנה איננה נותרה רק למטרות דקורציה אלא גם לצורך פרקטי, שאלו הצרכים שתהליכי חיפוי לוחות עץ במבנים ממלאים.

חיפוי קירות היה מאז ומעולם תהליך נפוץ ומבוקש, כך שלמרות שמדובר על טרנד וותיק הוא נותר גם בעידן הנוכחי וככל הנראה יישמר לנצח. לכן אם אתם תוהים בנוגע לביצוע חיפוי קיר בביתכם, במיוחד אם מדובר על חיפוי באמצעות לוחות עץ בקירות החיצוניים או הפנימיים של המבנה, ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע שכדאי לדעת בנושא זה.

מה המשמעות של חיפוי קירות?

חיפוי קירות הוא תהליך הכרוך ביישום משטחים שונים על גבי קירות קיימים במבנה, כך שבמקום להרוס את קירות המבנה העשויים לרוב בטון – ניתן לשנות ולשדרג את המראה שלהם באמצעות הנחת משטחי חיפוי ייעודיים לכך. כאמור, בעבר משטחי החיפוי נועדו להקנות מראה עיצובי מעניין יותר לקירות, אך כיום המטרה של חיפוי קירות משרתת את הצורך העיצובי והפרקטי כאחד.

משום כך ניתן לומר כי חיפוי קירות בעולם הבניה המודרני אינו נשען רק על טרנדים חמים בתחום העיצב, אלא משטחי החיפוי מאפשרים להוסיף מימד נוסף לקירות החיצוניים והפנימיים של כל מבנה, לייחד אותו ממראה של מבנים סטנדרטיים וכן להעניק למבנה שכבת הגנה איכותית וחשובה מפני מפגעים סביבתיים שונים.

מהם היתרונות בחיפוי קירות עם לוחות עץ?

תהליך חיפוי קירות מתחיל בראש ובראשונה מבחירה של חומר הגלם ממנו עשוי משטח החיפוי, כאשר בין שלל החומרים העץ הוא משטח החיפוי המבוקש ביותר. חיפוי לוחות עץ עונה על המראה הטרנדי העיצובי של היום, אך גם מעניק הרבה מאוד יתרונות נוספים לקירות המבנים עליהם הוא מיושם. באופן כללי העץ מחזיק בתכונות הקשורות לטבע, ולכן הוא מעניק לכל מקום בו הוא מיושם מראה ואווירה נעימה, רגועה, מזמינה וכן עיצוב קלאסי שמשדר איכות לצד יוקרה.

קיים קשר ישיר בין מראה עץ לתחושה הביתית והחמימה שיש בכל בית משפחתי, ולכן יישום של לוחות עץ כחיפוי על קירות המבנה החיצוניים ישתלבו בצורה הרמונית עם האווירה השוכנת בתוך הבית. נוסף לתחושות הנעימות שהעץ מקנה, קיימות אפשרויות רבות לבחירת העיצוב והנראות של משטחי החיפוי מעץ כיוון שפלטת גווני העץ היא עשירה ומגוונת הרבה יותר לעומת גווני צבע בנאליים. בדרך הזו ניתן להתאים את חיפוי לוחות עץ לכל מראה ועיצוב של מבנה, בין אם מדובר על מבנה למגורים, מבנה מסחרי או מבנה עסקי.

חיפוי לוחות עץ לקירות פנימיים

כדי להעניק לחלל הפנימי של הבית מראה ותחושה רגועה וחמימה יותר, הבחירה תהיה לרוב לחפות את הקירות הפנימיים עם לוחות עץ טבעיים ואיכותיים. גווני העץ יכולים להתאים בצורה מושלמת לכל סגנון עיצוב הפנים, וכך לבחור האם לחפות קיר אחד או יותר בחללים המרכזיים של הבית/משרד/חנות. לרוב עץ מסוג ארז אמריקאי יהיה אידיאלי לשימוש כמשטח חיפוי לקירות פנימיים, כיוון שהוא נחשב כעץ רך הניתן לצביעה וכן הוא עמיד בפני מזיקים שונים.

בנוסף למראה העיצובי, חיפוי של הקירות הפנימיים עם לוחות עץ יאפשר להעניק לחללי הפנים בבית תחושה חמימה ומבודדת מהאקלים הקריר ששורר בחוץ בעונות החורף, או יסייע לשמור על טמפרטורה נעימה בתוך החלל כאשר האקלים בחוץ חם ויבש.

חיפוי לוחות עץ לקירות חיצוניים

נוסף לחיפוי של קירות פנימיים, לוחות העץ משמשים גם עבור חיפוי של קירות חיצוניים במבנים. לרוב ניתן לראות משטחי חיפוי מעץ המצפים מבנים ובקתות נופש, כאשר יסודות המבנה עשויים למעשה מבטון עמיד וחזק. החיפוי החיצוני של הקירות מתקשר באופן ישיר לאווירה והעיצוב הקיים בתוך החלל הפנימי של המבנה, ולכן חיפוי לוחות עץ בקירות חיצוניים יעניק את הרושם לאווירה חמימה, נעימה ומזמינה נוסף למראה מעוצב וייחודי של הקירות.

מראה העץ יכול להשתלב בקלות עם כל חומר גלם אחר המיושם על גבי הקירות החיצוניים, כך שניתן לשלב ציפוי של חלקים מסוימים בקירות החיצוניים עם לוחות עץ וחלקים העשויים מפלדה, אבן או טיח. כיוון שלוחות העץ בקירות חיצוניים חשופים יותר למפגעים סביבתיים, חשוב ליישם חיפוי לוחות מעץ ייעודי ועמיד כמו עץ הטיק או עץ איפאה שהינם איכותיים ועמידים.

מה עדיף – חיפוי עץ טבעי או חיפוי דמוי עץ?

לרוב משטחי חיפוי מעץ לקירות יהיו עשויים מעץ טבעי המעניקים למבנה מראה ייחודי, מרשים ויוקרתי. למרות שמדובר על משטחים איכותיים ועמידים, הם דורשים תחזוקה שוטפת כדי לשמר את איכות חומר הגלם ולמנוע נזקים שונים על הלוחות. לכן קיימת אפשרות נוספת ליישום חיפוי עץ לקירות באמצעות שימוש במשטחים דמויי עץ, שאלו עשויים מעץ סינטטי או אלומיניום במראה עץ.

ראו גם: חיפוי עץ למדרגות קיימות מחיר | חיפוי עץ למטבח

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!