חיפוי קיר עץ אורן

מראה של עץ בחללי הבית מתקשר באופן ישיר לתחושות ולאווירה שיש בטבע, ולכן ניתן לראות כיצד נעשה שימוש הולך וגדל עם אלמנטים מעץ בתהליכי העיצוב של מבנים ובתים. בין האלמנטים הנפוצים שיש ניתן לראות גם את החיפוי בעץ, שזהו סוג חיפוי שנועד לקירות של מבנים כדי להעניק להם יופי, עיצוב, אסתטיות וגם פרקטיות.

קיימים סוגים שונים של חומרי חיפוי מעץ המיועדים לחיפוי קירות, ביניהם ניתן למצוא את עץ האורן שהינו אחד מסוגי העצים הנפוצים והפופולריים בשימוש. לכן אם אתם מתלבטים בנוגע לסוג החיפוי שייושם על קירות ביתכם, כדאי שתכירו את היתרונות והמאפיינים של חיפוי קיר עץ אורן.

מה היתרונות של חיפוי קיר עם עץ?

לחיפוי קיר עם עץ יש יתרונות רבים, במיוחד כיוון שמדובר על חומר גלם טבעי ואיכותי המחזיק מעמד למשך שנים ארוכות. אחדכיוון שמדובר על עץ איכותי ועמיד במיוחד, ניתן ליישם חיפוי קיר עץ אורן על קירות פנימיים וחיצוניים בהתאם לצורך מהיתרונות המרכזיים של חיפוי קיר עם עץ הוא היופי והדקורטיביות שהקיר מקבל, כיוון שגווני ומראה העץ מעניקים אפשרויות שילוב גבוהות וטובות יותר לעומת משטחי חיפוי אחרים. צבע העץ משתלב באופן מושלם עם כל חומר גלם אחר, ולכן חיפוי עץ יוכל להתאים לקירות וחללים המשולבים עם בטון, אבן, אלומיניום, ברזל, זכוכית וכו'.

נוסף ליתרון העיצובי, לחיפוי העץ יש גם יתרון פונקציונלי כיוון שלעץ יש תכונות בידוד טובות במיוחד, גם בלאחר יישום חיפוי עץ חללי הפנים במבנה יכולים ליהנות מרמת בידוד טובה ויעילה יותר, הן מבחינת בידוד תרמי והן מבחינת בידוד אקוסטי.

חיפוי קיר עץ אורן – לקירות פנים או קירות חוץ?

חיפוי קיר עם עץ אפשרי באמצעות סוגים שונים של עצים טבעיים כמו עץ אשוח, סידר/ארז, איפאה, עץ טיק הנחשב לעמיד מאוד וכן גם עץ אורן שהפך להיות אחד ממשטחי החיפוי המועדפים ביותר הודות ליופיו, קשת הגוונים שיש לו וכן העמידות והאיכות שלו עץ זה. כיוון שמדובר על עץ איכותי ועמיד במיוחד, ניתן ליישם חיפוי קיר עץ אורן על קירות פנימיים וחיצוניים בהתאם לצורך, זאת בהתאם למפגעי הסביבה הקיימים באזור וכן פעולות התחזוקה השוטפות שיש לבצע על חיפוי העץ הטבעי כדי שיישמר למשך שנים.

מהם המאפיינים של עץ אורן?

מדוע אם כך עץ האורן משמש כאחד מהעצים הטובים ביותר לחיפוי קירות של מבנים? התשובה לכך טמונה באיכותו של עץ זה, כיוון שזהויפוי קיר עץ אורן יהיה אפקטיבי וטוב יותר עבור קירות של חללים פנימיים בתוך מבנה כמו חדרי אורחים, חדרי שינה, קירות מבואה עץ חזק ועמיד הודות לצפיפות הגבוהה שיש בתוכו. עץ האורן גדל באזור פינלנד שם הוא נהנה ממקורות מים טבעיים ומרובים, ולכן הוא גדל באזורים אלו באופן טבעי. החוזק והגמישות של עץ האורן מתאימים לצרכים השונים הקיימים בתעשייה, ולכן קיימת עדיפות גבוהה להשתמש בו גם כמשטחי חיפוי לקירות.

גווני הצבע של האורן הם על קשת החום-צהוב, תכונה נוספת המאפשרת ליישם את משטחי עץ האורן על גבי קירות מבנים והענקת מראה עיצובי מעניין ומרשים יותר. עץ האורן גדל בטבע כשקליפה עבה בצבע שחור עוטפת את גזעו ומגינה עליו ממזיקים שונים, ולכן הוא נשמר בצורה טובה יותר לעומת עצים אחרים.

חיפוי קיר מלוחות עץ אורן טבעיים – לאילו חללים חיפוי כזה מתאים?

יחד עם יתרונות רבים אלו הקשורים לתכונותיו של עץ האורן, יש לזכור כי מדובר על עץ מסוג העצים הרכים ולכן הוא חשוף יותר לנזקים סביבתיים שונים כמו מזיקים, רוח, משקעים, אבק, קרינת שמש וכו'. משום כך חיפוי קיר עץ אורן יהיה אפקטיבי וטוב יותר עבור קירות שלחיפוי עץ אורן סוג חיפוי שנועד לקירות של מבנים כדי להעניק להם יופי, עיצוב, אסתטיות וגם פרקטיות חללים פנימיים בתוך מבנה כמו חדרי אורחים, חדרי שינה, קירות מבואה, קירות של לובי בניין וחללים פנימיים אחרים אליהם רוצים להוסיף דקורטיביות ומראה עיצובי ומעודכן.

ניתן לראות את עץ האורן מיושם גם בקירות ומקומות חיצוניים הנתונים לפגעי מזג אוויר וסביבה כמו פרגולות, קירות חיצוניים וכן הלאה אך כדי שהעץ יישמר למשך זמן יש להקפיד על תחזוקה של העץ באופן שוטף, וכך לשמור על מראהו וחוזקו ומניעת התפתחות של נזקים מהותיים בעץ.

חיפוי קירות עם משטחים דמויי עץ – מתי חיפוי מסוג זה מומלץ?

חיפוי קירות עם עץ אורן מעניק פתרון עיצובי ופרקטי כאחד, אך כאמור חיפוי מסוג זה אינו מומלץ עבור כל קיר שקיים במבנה כתוצאה מהתכונות שיש לעץ האורן וכן כל עץ אחר הגדל בטבע. ידוע כי סוגי עץ רבים רגישים מאוד למים ואזורים בהם קיימת רטיבות ולחות גבוהה, כך שחשיפה ממושכת למים עשויה להשפיע על תכונות העץ ולפגוע בעמידות שלו.

משום כך חיפוי קירות חיצוניים עם משטחי עץ הינם פחות מומלצים למבנים שונים, במיוחד מבנים בהם אין רצון או אפשרות לבצע פעולות תחזוקת שימור של עץ בצורה שוטפת. לשם כך קיים פתרון אחר העונה בעיקר על הצורך העיצובי של חיפוי בעץ, שאלו הם משטחי חיפוי דמויי עץ המיושמים על קירות חיצוניים וכן אזורים אחרים במבנה החשופים לתנאי לחות ורטיבות כמו חדרי רחצה, מטבחים וחדרים רטובים אחרים.

אחד התהליכים הכי חשובים עבור רבים מאיתנו הוא תהליך עיצוב הבית. חשוב לנו איך הסלון שלנו ייראה, חשוב לנו שהמטבח יהיה מעוצב ופונקציונלי גם יחד, חשוב לנו שיהיו לנו מספיק מקומות אחסון, חשוב לנו שהאווירה תהיה קסומה ונעימה, חשוב לנו שנרגיש בנוח. אם בעבר היה נהוג לצבוע את כל קירות הבית בצבע לבן, היום לשיעמום הזה אין כבר מקום, בטח לא בעולם שחי ונושם אינסטגרם, ויזואל, אופנה ועיצוב. עולם שבו כמעט כל אדם שקונה בית או דירה, עובר לנכס חדש או בוחר לשפץ/לחדש את ביתו משכיר את שירותיו של אדריכל או מעצבת פנים, אולי אפילו סטייליסטית שיגשימו עבורו את כל החלומות. אז אחד הפתרונות העיצוביים עם האמירה הכי חזקה של השנים האחרונות הוא חיפוי קיר עץ. החיפוי מתאים גם לחללים פנימיים במטרה להעניק להם עומק וחום כמו הסלון או אפילו חדר השינה וגם בתור חיפוי חיצוני שיעניק לפרויקט מראה מרשים וייחודי. אם הולכים ברחובות הקטנים של תל אביב, ממש ניתן לצפות במחזה של פרויקטים שעברו תמ“א או חידוש ומחופים בקירות עץ כאלה.

 

על טעם וריח אין מה להתווכח

טעם אסתטי וחוש עיצובי הם נושאים אישיים, אבל נראה שרוב בעלי הבתים מסכימים שהאפשרויות השונות של חיפוי קיר עץ מספקות תוצאות מעולות. זה הזמן שלכם לנקוט בצעד ההגיוני הבא, אם אתם מעוניינים לעצב את חלל המגורים שלכם בסגנון כפרי וטבעי, או לגרום לו להיראות מתוחכם יותר. מאמר זה מספק כמה רעיונות פנטסטיים לגבי האופן בו ניתן להשתמש בלוחות עץ. חיפוי קיר עץ איכותי בגוון עשיר משפיע באופן משמעותי על מראה חמים ומזמין של הבית. אבל הפרויקט אינו קשור להיבט הוויזואלי בלבד. חיפויי עץ מסייעים בשבירת הקור של קירות קלאסיים מבטון, מתכת ופלסטיק. כתוצאה מכך, תגלו שתוכלו לעצב את ביתכם בסגנון חמים יותר אם תבחרו חיפוי עץ. לעץ יש תכונות מדהימות שמעניקות לו יתרונות גם בהיבט הפונקציונלי וגם בהיבט העיצובי כמובן.

 

מה זה חיפוי עץ?

חיפוי עץ לקיר הוא גימור נפוץ למבנים. המונח 'חיפוי' מתייחס לציפוי רכיבי המבנה, ו'עץ' מתייחס לחומר שממנו עשוי הציפוי. חיפוי עץ זמין במגוון סוגים שמעובדים לפרופיל מסוים שקובע את האופן שבו הלוחות משתלבים. בשנים האחרונות, חיפוי קיר עץ חיצוני מושך יותר תשומת לב בזכות הסמכות הסביבתית שלו בהשוואה לחומרי בניין אחרים. שיטת עיצוב זו פופולרית מאוד גם עבור פרויקטים מסחריים כמו מרכזי פנאי.

חיפוי קיר עץ לחדר השינה

קירות לבנים פשוטים משדרים תחושה קרה. חיפוי קיר עץ, לעומת זאת, בצבע חם כמו חום בהיר, יעניק לכם תחושה נוחה וטבעית. לכן מומלץ להניח כמה מהפנלים האלה בחדר השינה שלכם על מנת להוסיף עוד קצת חום ונוחות. אריחי עץ בחדר העבודה חדר עבודה מתפקד כמרכז הפיקוד של הבית. ככל שהוא נראה יותר כמו חדר בקרה, החיים מאורגנים יותר. בהגדרה זו, מומלץ לחשוב על חיפוי קיר עץ כשכבה של בידוד קצף. ריפוד זה ישקף וירכך צלילים סביבכם. חיפוי קיר עץ למטבח אם כבר מדברים על בידוד, הקירות במטבח מהווים גם הם מחסומים משמעותיים נגד איבוד חום. אז אם אתם מעוניינים לחסוך כסף בחשבונות החשמל, מומלץ להציב חיפוי קיר עץ במטבח שלכם. החיפוי יכול אפילו לשמש כפתרון מהיר לדליפות צינורות או פגעי מזג אוויר.

 

פינת אוכל מושלמת עם חיפוי עץ

אחד המקומות המתאימים ביותר להצבת לוחות עץ הוא הקירות בחדר האוכל. חיפוי קיר עץ לפינה זו תעניק לקירות שלכם תחושה רשמית ואלגנטית. החיפוי יסייע לכם גם לחסוך כסף מכיוון שחיפוי עץ באיכות טובה עולה פחות מחומרי חיפוי קירות אחרים. חוץ מזה, אם אתם עומדים לשפץ או לבנות בית חדש, חיפוי קיר עץ הוא שיטה זולה לבטא אמירה אופנתית קלאסית.

מהו העץ הטוב ביותר לחיפוי חיצוני?

חיפוי קיר עץ חיצוני צריך להיראות חלק, אבל הוא צריך גם להיות יציב מבחינה ממדית ועמיד באופן טבעי. עץ טוב לחיפוי חיצוני צריך להיות מסוגל לעמוד בכל מה שעונות השנה בישראל מציגות; שמש, גשם ורוח, כמו גם עמידות בפני חרקים ופטריות. עצים רכים הם האפשרות הפופולרית ביותר לפרויקט חיפוי קיר עץ חיצוני מכיוון שהם מתאימים באופן פנטסטי וזמינים במחירים משתלמים, אבל יש כמה עצים קשים מדהימים שמתאימים היטב.

יופי טבעי של ארז אדום מערבי

ניתן ליצור מעבר חלק בין החלק הפנימי של הבית לחלק החיצוני, או לספק ניגוד יפה בסביבה עירונית, ובשיטת עיצוב זו, פשוט אי אפשר לעמוד בפני המראה הנצחי של עץ טבעי. עץ ארז אדום מערבי עמיד במיוחד עם גוון חום אדמדם מדהים וחם. סוג עץ זה הפך לחיפוי פופולרי מאוד בשנים האחרונות, ובעלי בים רבים מתייחסים אליו כאל סוג העץ הטוב ביותר לחיפוי. הוא קל משקל, יציב, זמין במחיר סביר, עמיד בפני מזג אוויר ויש לו יכולת עבודה ותכונות מסמר נטולות דופי. מין שרף זה דוחה באופן טבעי את כל המפגעים החיצוניים שעלולים לפגוע בו. לכן אין זה משנה אם אתם מבצעים חיפוי קיר עץ לחלקים הפנימיים או החיצוניים של הבית, ארז אדום מערבי לא יאכזב אתכם.

אלון אירופאי

עם צבע חום זהוב מדהים, אין זה פלא שעץ אלון אירופאי נחשב כאפשרות חיפוי קיר עץ קשיח פופולרי לאורך שנים. יש לו עמידות טבעית יוצאת דופן, והיופי המדהים של סוג עץ זה ניתן לשיפור באמצעות צבע או גימור. סוגי עצי אלון אירופאים שמיובאים לישראל כבר עברו את תהליך הכבשה, העיבוד והחיבור, והם מגיעים מוכנים להתקנה.

 

גמישות בתקציב ובזמן

כמובן שפרויקט חיפוי קיר עץ ניתן לביצוע עם כל סוגי העצים, אבל ניתן למצוא שפע עצים חסכוניים שנראים מדהים ומשיגים ביצועים פנטסטיים, כמו ארז אדום מערבי שפופולרי מתמיד. כדאי גם לציין שהעץ קל יותר מחומרי בניין אחרים, מה שהופך את החיפוי למהיר וקל לשינוע ולהתקנה.

מחירי חיפוי קיר עץ נעים בין 800-1,500 ₪ למטר מרובע, והמחיר הופך להיות יקר יותר עם בחירה בעץ מלא. בגישה זו, המחיר עשוי לנוע בין 1,300-2,000 ₪ למטר מרובע. אם תעדיפו לכלול בפרויקט גם חיפוי לריהוט עץ, המחיר יעלה ל-1,000-6,000 ₪ בהתאם לסוגי הרהיטים.

לסיכום, אם אתם רוצים לחדש, לשנות או לעצב את ביתכם, כל שנותר לכם הוא לשדרג את הקירות. תוכלו לבחור בחיפוי קיר עץ שיעניק לביתכם מראה הרמוני, נקי ואלגנטי. החיפוי משתלב עם כל סגנון עיצובי בו תבחרו: קלאסי או מודרני, פרובנס או אנגלי, נורדי או שוויצרי. כל שנותר לכם הוא לבחור את המיקום של החיפוי, את סוג העץ המתאים ואת בעל המקצוע המושלם. מה שכן חשוב לבדוק לפני שלוקחים החלטה ובוחרים חיפוי עץ כזה או אחר, הוא הנושא של תחזוקה נכונה, בעיקר אם מדובר בחיפוי שמיועד דווקא לחלק החיצוני שלה בית.

ראו גם: חיפוי עץ לקיר עשה זאת בעצמך

מחירון ארונות מטבח עשויים עץ או דמוי עץ

סוג הארוןפירוט, יתרונות, חסרונותטווח מחירים
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בפורמייקה.. (המחיר הוא למטר).הפורמייקה נחשב לחומר סופר עמיד וחזק לאורך זמן. קל מאוד לנקות אותו, הוא עמיד נגד כתמים ואם רוצים אפשר גם להדפיס עליו הדפסה בהתאמה אישית בשלל סגנונות. 1,100-1,800 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים בצבע בתנור. (המחיר הוא למטר).סוג ארונות זה מאפשר לצבוע ארונות בכל צבע שרוצים וכך להתאים את הארונות לסגנון העיצובי שמשתלב עם המטבח שלכם. הצבע מתבצע בשיטת ההתזה ומעניק לארונות מראה יוקרתי וייחודי. 1,500-2,300 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חלק. (המחיר הוא למטר).מתאים למטבחים כפריים. 1,500-2,500 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח מצופים פולימר חרוט. (המחיר הוא למטר). מתאים למי שמחפש להעניק למטבח מראה יוקרתי.1,800-2,600 ש“ח
מחיר ארונות עץ מסוג קלפה למטבח.מחיר גודל סטנדרט - 120 מ‘ X 40 ס“מ. עבור ארונות גדולים יותר, המחיר עולה. מתאים למי שמחפש ליצור מגנון טריקה שקטה. פתיחה קלה ונוחה. 1,300-6,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר סטנדרט. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ אלון או מעץ מייפל. מתאים למי שמחפש את המראה והסגנון אותם מעניקים עצים מלאים. 2,000-3,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח בשילוב ציפוי פורניר יוקרתי. (המחיר הוא למטר).הציפוי מתבצע מעץ טיק או אגוז הנחשבים לעצים מאוד יוקרתיים וייחודיים, מה שמוסיף יוקרה למטבח. 2,000-4,000 ש“ח
מחיר ארונות עץ מטבח המצופים בזכוכית מחוסמת. (המחיר הוא למטר)מראה מודרני, קל לתחזוקה וניקיון, נשמר לאורך זמן. חשוב לבחור בזכוכית איכותית נגד סריטות. 2,000-4,000 ש“ח

מחירון ועלויות עבור מדרגות עץ

סוג המדרגות טווח מחיר למטר
מחיר מדרגות עץ אלון לבן120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ אלון אמריקאי טבעי130-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ ספלי140-200 ש“ח
מחיר מדרגות בחיפוי עץ אלון90-130 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מבוקע120-160 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מאגוז אפריקאי140-180 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מהגוני150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ דובדבן150-170 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ טיק380-500 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אירוקו170-300 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ איפאה170-190 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ אגוז אמריקאי190-220 ש“ח
מחיר מדרגות מעץ גושני220-400 ש“ח
מחיר מדרגות עץ מרחפות130-200 ש“ח
מחיר מדרגות עץ תלויות 130-200 ש“ח

מחירון בניית צימרים מחירון בניית מחסנים

פרויקט בניה מעץטווח מחירים
מחיר בניית צימר - המחיר אינו כולל תכנון אדריכלי, עיצוב וכדומה, אלא בנייה נטו2,800-6,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית קומה שנייה/קומת גלריה מעץ2,800-4,000 ש“ח למ“ר
מחיר בניית צימר 200 מ“ר כולל מרפסת3,000-7,000 למ“ר
מחיר בניית מחסן עבור החצר או הגינה עשויה עץ מלא4,000-8,000 ש“ח

מחירון עבודות עץ לחצר, לגינה או לבית

סוג העבודה / פרויקטטווח מחירים למ“ר
מחיר בניית ספסל עץ לגינה/לחצר או לכניסה לבית600-1,000 ש“ח
מחיר בניית נדנדה מעץ מלא עבור הילדים או המבוגרים (זו יכולה להיות נדנדת ספסל/נדנדת משחק)1,200-1,800 ש“ח לא כולל התקנה
מחיר בניית דק לגינה או לחצר 270-400 ש“ח
מחיר בניית במה עשויה עץ מלא או שילוב של עץ עם חומרים אחרים לגינה או לחצר1,200-2,500 ש“ח
מחיר בניית גדר עשויה עץ או במבוק לגינה או לחצר עם או ללא שער 150-300 ש“ח
אהבתם? שתפו פוסט זה!